Νέα Ιωνία Αττικής
IoniaNet  


Poll ID does not exist.
Για την σωστή ανάγνωση του website πρέπει να έχετε εγκατεστημένα στον υπολογιστή σας, τα παρακάτω προγράμματα.


Ο ΙΩΝΙΩΤΗΣ ΦΟΙΤΗΤΗΣ κ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΤΣΟΒΟΛΗΣ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΤΕΚΤΗΣΕ ΤΟ 2ο ΧΡΥΣΟ ΜΕΤΑΛΛΙΟ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ «I.M.C. 2018», ΜΙΛΑΕΙ ΣΤΗΝ ΙΟΝΙΑΝΕΤ 
Τα νέα της πόλης μας

Ο κ. Γεώργιος Κοτσοβόλης στα γραφεία της εφημερίδας μας συζητά με τον δημοσιογράφο της ΙΟΝΙΑΝΕΤ , κ.Απόστολο Σαλονικίδη

 

Ο ΙΩΝΙΩΤΗΣ ΦΟΙΤΗΤΗΣ κ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΤΣΟΒΟΛΗΣ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΤΕΚΤΗΣΕ ΤΟ 2ο ΧΡΥΣΟ ΜΕΤΑΛΛΙΟ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ «I.M.C. 2018», ΜΙΛΑΕΙ ΣΤΗΝ ΙΟΝΙΑΝΕΤ ΓΙ’ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ο Ιωνιώτης φοιτητής του Μαθηματικού Τμήματος του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Γεώργιος Κοτσοβόλης, κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στον μεγαλύτερο παγκόσμιο μαθηματικό διαγωνισμό για φοιτητές: «International Mathematics Completition 2018» (I.M.C. 2018), που διοργανώνεται κάθε χρόνο, από το 1994, από το University College of London, με τη συμμετοχή δεκάδων διακεκριμένων στα Μαθηματικά φοιτητών από κορυφαία Πανεπιστήμια της Ευρώπης και των Η.Π.Α..

Πιο συγκεκριμένα, στον 25ο Μαθηματικό Φοιτητικό Διαγωνισμό «I.M.C. 2018», που πραγματοποιήθηκε στο Μπλαγκόεβγκραντ της Βουλγαρίας, από τις 22 έως τις 28 Ιουλίου, ο κ. Κοτσοβόλης, συναγωνιζόμενος περίπου 350 φοιτητές απ’ όλον τον κόσμο, κατόρθωσε να ξεπεράσει για ακόμη μία φορά το προβλεπόμενο όριο, που χαρίζει στους συμμετέχοντες το χρυσό μετάλλιο, κάνοντας υπερήφανους τόσο τους δικούς του ανθρώπους, όσο και τους Ιωνιώτες, όπως και όλους τους Έλληνες.

Ο κ. Γεώργιος Κοτσοβόλης, πέρα από τις εξαιρετικές και αδιαμφισβήτητες δυνατότητές του στα Μαθηματικά διακρίνεται και για τις αθλητικές του επιδόσεις, αγωνιζόμενος επί σειρά ετών με επιτυχία στην Ιωνιώτικη ομάδα καλαθοσφαίρισης «Α.Ο. Περισσού», παραμένοντας μέχρι σήμερα ένας σεμνός και συνάμα ώριμος άνθρωπος,  ο οποίος έχει πολλά όνειρα για την ακαδημαϊκή του πορεία, τα οποία κυνηγά με επιμονή και μεθοδικότητα, δίχως, όμως, να στερείται οτιδήποτε χαρακτηρίζει τη ζωή ενός σύγχρονου νέου.

Αμέσως μετά από τη νέα του μεγάλη Μαθηματική επιτυχία μιλήσαμε με τον κ. Γεώργιο Κοτσοβόλη, ο οποίος σε μια χαλαρή συζήτηση, τύπου συνέντευξης, μας είπε τα ακόλουθα:

Ερώτηση: Κύριε Κοτσοβόλη, αγαπητέ Γιώργο, συγχαρητήρια για τη σπουδαία εμφάνιση και τη νέα σου διάκριση στον μεγαλύτερο παγκόσμιο μαθηματικό διαγωνισμό για φοιτητές. Θα ήθελες να μοιραστείς με τους συμπολίτες μας τις εντυπώσεις σου από τη συμμετοχή σου στον συγκεκριμένο διαγωνισμό;

Απάντηση: Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός διαρκεί επτά ημέρες, αλλά το αγωνιστικό του μέρος γίνεται σε δύο ημέρες, κατά τη διάρκεια των οποίων όλοι οι συμμετέχοντες καλούμαστε να επιλύσουμε 5 προβλήματα κλιμακούμενης δυσκολίας την κάθε μέρα. Στον διαγωνισμό συμμετέχουν πολλά Πανεπιστήμια από τις Η.Π.Α., τη Ρωσία, την Κίνα, το Ισραήλ, τη Βραζιλία κ.τ.λ.. Φέτος έλαβαν μέρος περίπου 350 διαγωνιζόμενοι φοιτητές σε προπτυχιακό επίπεδο, ηλικίας μέχρι 23 ετών.

Τα μετάλλια δίνονται με βάση τις βαθμολογίες. Δηλαδή, υπάρχουν κάποιες βαθμολογίες με συγκεκριμένες βάσεις, οπότε υπήρχαν αρκετά χρυσά, αρκετά αργυρά και αρκετά χάλκινα μετάλλια. Συνολικά, δόθηκαν περίπου 70 χρυσά μετάλλια, ένα εκ των οποίων κατέκτησα κι εγώ, ευρισκόμενος γύρω στην 60η θέση.

Ερ.: Σου φάνηκε δυσκολότερος ο φετινός διαγωνισμός σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό;

Απ.: Σε τέτοιους διαγωνισμούς πάντοτε υπάρχουν θέματα, τα οποία μπορούν να βολέψουν ή να μη βολέψουν έναν διαγωνιζόμενο, όμως, σε γενικές γραμμές φέτος μου φάνηκε μάλλον πιο εύκολος.

Ερ.: Ισχύει η άποψη πως είναι η πρώτη φορά που κάποιος Έλληνας φοιτητής κατακτά δύο συνεχόμενες χρονιές το χρυσό μετάλλιο στον συγκεκριμένο διαγωνισμό;

Απ.: Πράγματι, ισχύει το γεγονός αυτό. Βέβαια, στο εξωτερικό υπάρχουν αρκετοί φοιτητές που έχουν καταφέρει κάτι αντίστοιχο.

Ερ.: Πες μας δυο λόγια για τον φετινό διαγωνισμό.

Απ.: Ο διαγωνισμός διοργανώνεται από έναν Αμερικάνο, ο οποίος είναι καθηγητής στο University College of London. Πραγματικά πρόκειται για μία πολύ καλή και υψηλού επιπέδου διοργάνωση. Πριν από το διαγωνιστικό κομμάτι το κλίμα είναι αρκετά «αθλητικό». Δηλαδή, πηγαίνουμε για ύπνο νωρίς, διαβάζουμε εντατικότερα και γενικά ακολουθούμε ένα πιο αυστηρό πρόγραμμα. Μετά από την ολοκλήρωση του διαγωνιστικού κομματιού τα πράγματα είναι πολύ πιο χαλαρά. Έμεινα και τις 7 ημέρες στη Βουλγαρία. Η πρώτη ημέρα περιελάμβανε την τελετή έναρξης, που συνοδευόταν από την παρουσίαση διαφόρων χορών και άλλων πολιτιστικών δρώμενων. Ακολούθησαν οι δύο διαγωνιστικές ημέρες, η πρώτη και η δεύτερη ημέρα των βαθμολογήσεων και, τέλος, η τελετή λήξης και οι απονομές των μεταλλίων.

Ερ.: Στον διαγωνισμό ήσουν μόνος ή είχες μαζί σου και κάποιον καθηγητή συνοδό;

Απ.: Οι περισσότερες χώρες έχουν καθηγητές μαζί. Συνήθως υπάρχουν οι φοιτητές και οι «Leaders» (οι αρχηγοί), οι οποίοι έχουν δικαίωμα συμμετοχής στα συμβούλια των καθηγητών κατά τη διάρκεια της επιλογής των θεμάτων, μέσα από μια μεγάλη σχετική λίστα, και έχουν και δικαίωμα αναβαθμολόγησης. Οι φοιτητές δεν έχουν ανάλογα δικαιώματα. Όμως, η Ελλάδα πλέον δεν στέλνει αρχηγούς αποστολών για οικονομικούς λόγους, ούτε και πολλούς φοιτητές, για τους ίδιους λόγους. Από το Μαθηματικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών ήμουν μόνον εγώ. Επίσης, από το Πολυτεχνείο ήταν ακόμη 4 παιδιά και νομίζω 7-8 παιδιά από το Α.Π.Θ.. Συνολικά, σαν χώρα, κατακτήσαμε ένα χρυσό, 1 αργυρό και δύο χάλκινα μετάλλια.

Ερ.: Είσαι ευχαριστημένος από την απόδοσή σου;

Απ.: Ναι, είμαι πολύ ευχαριστημένος. Άλλωστε, ήμουν λίγο πιο έμπειρος αυτή τη φορά και είχα λιγότερο άγχος. Αλλά και πάλι υπήρχε δέος, καθώς είναι ο μεγαλύτερος μαθηματικός διαγωνισμός σε παγκόσμιο επίπεδο. Είμαι, λοιπόν, πολύ ευχαριστημένος και από τον εαυτό μου και από τον Δήμο Νέας Ιωνίας, που μπόρεσε να με στηρίξει οικονομικά, ώστε να συμμετάσχω στον φετινό διαγωνισμό, καλύπτοντας όλα μου τα έξοδα και ειλικρινά ευχαριστώ πάρα πολύ γι’ αυτή την ενέργεια.

Ερ.: Θα συμμετάσχεις και του χρόνου στον αντίστοιχο διαγωνισμό;

Απ.: Ναι, σκέφτομαι να συμμετάσχω για τελευταία φορά του χρόνου, γιατί σκοπεύω να τελειώσω στην ώρα τους τις σπουδές μου και με την ολοκλήρωση του 4ου έτους να πάρω το πτυχίο μου. Οπότε, εφόσον πάρω το πτυχίο μου δεν θα μπορώ πλέον να συμμετέχω σε αυτόν τον διαγωνισμό. Άρα, θα έχω τη δυνατότητα να επιχειρήσω να κατακτήσω ακόμη ένα μετάλλιο και αν τα καταφέρω και του χρόνου θα είναι το τρίτο.

Ερ.: Ποιος νομίζεις πως ήταν ο λόγος που σε κέρδισαν τα Μαθηματικά;

Απ.: Στη Β΄ Λυκείου άρχισα να ασχολούμαι περισσότερο. Μπορώ να πω ότι άργησα να λάβω μέρος σε μαθηματικούς διαγωνισμούς. Ουσιαστικά, στην Γ΄ Λυκείου ήταν ο πρώτος σοβαρός διαγωνισμός στον οποίο συμμετείχα. Πριν από εκείνον δεν είχα ψάξει κάτι, αλλά δεν είχα και κάποια κατάλληλα ερεθίσματα, ώστε να προσανατολιστώ στην κατεύθυνση της συμμετοχής μου σε μαθηματικούς αγώνες. Αν και μου είχαν μιλήσει διάφοροι καθηγητές του σχολείου μου για κάποιους διαγωνισμούς, αλλά όχι σε επίπεδο σχετικά με το πώς μπορώ να προετοιμαστώ κ.τ.λ..

Στη Γ΄ Λυκείου, λοιπόν, γνώρισα έναν άνθρωπο, τον κ. Κωστή Δημητρίου, ο οποίος με καθοδήγησε, καθώς παρότι το επάγγελμά του δεν είναι Μαθηματικός εν τούτοις γνωρίζει πολύ καλά Μαθηματικά. Είναι γεγονός πως είναι πολύ λίγοι οι άνθρωποι που έχουνε όχι μόνο τις γνώσεις να σε διδάξουνε, αλλά και τις γνώσεις να σε καθοδηγήσουνε. Και μπορώ να πω ότι χρειάζεται και μία δόση «τύχης» για να συναντήσει κανείς έναν τέτοιον άνθρωπο. Σε αυτόν τον τομέα νομίζω πως στάθηκα εξαιρετικά τυχερός.

Είναι πολύ σημαντικό να έχεις «μέντορες». Δηλαδή, εννοώ να έχεις ανθρώπους που ξέρουνε πράγματα, που σε εκτιμούνε σαν άνθρωπο ή σαν μυαλό, που τους εκτιμάς κι εσύ, συνεργάζεστε καλά, είναι σε μια παραπάνω ηλικία και έχουν κάνει κάποια πράγματα παραπάνω, και όσο προχωράς στα Μαθηματικά, βρίσκεις όλο και περισσότερους τέτοιους ανθρώπους.

Ερ.: Αγαπούσες τα Μαθηματικά από μικρός;

Απ.: Ναι, από αρκετά μικρός. Δηλαδή, πάντα ασχολιόμουν, απλά σε σχολικό επίπεδο. Δεν έκανα το κάτι παραπάνω.

Ερ.: Πώς σκέφτεσαι το ακαδημαϊκό μέλλον σου;

Απ.: Έχω σκοπό να ολοκληρώσω τις προπτυχιακές μου σπουδές και μετά να συνεχίσω για μεταπτυχιακό και διδακτορικό. Για τη συνέχεια, το πρώτο που μου έρχεται αυτή τη στιγμή στο μυαλό είναι οι Η.Π.Α.. Θα προσπαθήσω να διεκδικήσω ό,τι καλύτερο μπορώ και, ίσως, γιατί όχι, μία υποτροφία. Γι’ αυτό είναι καλό που συμμετέχω σε διεθνείς μαθηματικούς διαγωνισμούς και Ολυμπιάδες, καθώς πέρα από τις εμπειρίες και όλα τα σχετικά, οι διακρίσεις παίζουν ρόλο και σε ενδεχόμενες υποτροφίες.

Ερ.: Παραγωγικά, σε ποιον τομέα σκέφτεσαι να ασχοληθείς;

Απ.: Θεωρητικά Μαθηματικά λέγεται ο τομέας που με ενδιαφέρει περισσότερο. Το Τμήμα Μαθηματικών έχει δύο κατευθύνσεις: Πέρα από τα Παιδαγωγικά και τις Φυσικές υπάρχουν τα Θεωρητικά και τα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά. Τα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά έχουν σχέση με Οικονομικά Μαθηματικά, με Στατιστικά Μαθηματικά, με Θεωρία Παιγνίων κ.τ.λ.. Όμως, τα Θεωρητικά Μαθηματικά είναι κατά τη γνώμη μου πιο «αφηρημένα» και εντάσσονται κυρίως στον τομέα της έρευνας. Στη χώρα μας υπάρχουν πολύ λίγες θέσεις εργασίας που να σχετίζονται με τα Θεωρητικά Μαθηματικά, ενώ στα Εφαρμοσμένα Μαθηματικά ίσως κάποιος μπορεί να βρει μία σχετική δουλειά στην Ελλάδα. Και είναι γεγονός πως ελάχιστο ποσοστό φοιτητών ασχολείται με τα Θεωρητικά Μαθηματικά, αλλά ακόμα κι αυτό το μικρό ποσοστό δεν μπορεί να απορροφηθεί από την υφιστάμενη αγορά εργασίας.

Ερ.: Προφανώς είσαι αριστούχος φοιτητής.

Απ.: Νομίζω πως ναι, μέχρι τώρα έχω μέσον όρο …Δέκα!

Ερ.: Ποια είναι η σχέση σου με τη Νέα Ιωνία;

Απ.: Πάρα πολύ καλή μιας και αγαπώ την πόλη μου. Παίζω και μπάσκετ στον Α.Ο. Περισσού, οπότε έχω μεγαλύτερη σύνδεση με αυτή την περιοχή. Ο πατέρας μου πήγε σχολείο στον Περισσό και η μητέρα μου στο Νέο Ηράκλειο.

Ερ.: Τι θα έλεγες σε έναν νεαρότερο από εσένα, που θεωρεί πως τα Μαθηματικά είναι δύσκολα; Αξίζει τον κόπο κάποιος να μελετήσει Μαθηματικά σήμερα;

Απ.: Δεν νομίζω πως τίθεται ζήτημα δυσκολίας. Η προφανής απάντηση είναι ότι πραγματικά τα πάντα κινούνται γύρω από τα Μαθηματικά και σχετίζονται με αυτά. Αλλά πέρα από αυτό, δεν έχει να κάνει με τη δυσκολία. Δηλαδή, δεν πρόκειται να συνεχίσω ή να σταματήσω να κάνω Μαθηματικά επειδή βρήκα κάτι δύσκολο ή βρήκα κάτι εύκολο. Είναι συνεχής η ενασχόληση. Δεν μπορείς να φανταστείς τον εαυτό σου δίχως να ασχολείσαι με τα Μαθηματικά.

Ερ.: Ακολουθώντας τον τομέα των Θεωρητικών Μαθηματικών, τι θα ήταν εκείνο που αργότερα πιστεύεις ότι θα σε έκανε ευτυχισμένο για την επιλογή σου;

Απ.: Υπάρχουν οράματα και τομείς με τους οποίους θέλεις να ασχοληθείς. Ο κύριος στόχος νομίζω πως είναι να μπορέσουμε να καταλάβουμε. Δεν υπάρχει αυτό που λέμε να μπορείς να λύσεις τα πάντα. Αυτό αληθινά δεν υπάρχει. Το όραμα είναι να μπορείς να καταλαβαίνεις συνεχώς περισσότερα. Κι αυτό είναι που σε κρατάει. Δηλαδή, με κάθε λέξη Μαθηματικών, που διαβάζεις, ανεβαίνεις. Δεν βρίσκεσαι ποτέ σε στάσιμη κατάσταση. Όσο περισσότερο χρόνο αφιερώσεις, τόσο πιο πολύ θα καταλαβαίνεις πράγματα.

Το προσωπικό μου «όραμα» θα έλεγα πως είναι να καταλαβαίνω όσο γίνεται περισσότερα. Αυτή τη στιγμή με ενδιαφέρει ένας συγκεκριμένος τομέας, που λέγεται: Ανάλυση Τοπολογίας. Βέβαια, είμαι ακόμα πολύ μικρός και μπορεί του χρόνου να αλλάξω γνώμη, αλλά αυτή τη στιγμή αυτό μου αρέσει πάρα πολύ και ασχολούμαι με αυτό όσο μπορώ περισσότερο χρόνο.

Ερ.: Τι θα έλεγες στους μικρότερους από εσένα, αλλά και στους συνομήλικούς σου, συμβουλεύοντάς τους κατά κάποιον τρόπο σχετικά με το τι πρέπει να κάνουν για να συνεχίσουν να ασχολούνται με τα Μαθηματικά σε πραγματικά υψηλό επίπεδο;

Απ.: Εάν μπορούσα να δώσω κάποια συμβουλή, θα τους έλεγα πως όταν νιώσουν ότι δεν τους αρκεί πλέον αυτό που κάνουν στο σχολείο τους ή ότι ενώ τους ενδιαφέρουν τα Μαθηματικά επαναπαύονται στο «τα πάω πολύ καλά», να θυμούνται πως ο σκοπός των Μαθηματικών είναι «να μην τα πηγαίνεις καλά». Όσο τα πηγαίνεις καλά δεν βλέπεις κάποια επιπλέον πράγματα. Επίσης, νομίζω πως αν απευθυνθούν και στην Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία θα έχουν πολλά πράγματα να ωφεληθούν, καθώς εντάσσει πολλά παιδιά σε μια σωστή φιλοσοφία. Δηλαδή, βγάζει πολλά παιδιά από το «τρυπάκι» του σχολείου, από τα 19 χρόνια και μετά.

Ερ.: Υπάρχει κάτι ακόμη το οποίο θα ήθελες να επισημάνεις;

Απ.: Θα ήθελα να επαναλάβω πως όποια παιδιά ενδιαφέρονται πραγματικά για τα Μαθηματικά, να μην επαναπαύονται και να συνεχίζουν τις προσπάθειές τους. Προφανώς δεν λέω να κάνουν μόνον αυτό, αλλά νομίζω πως όλα μπορούν να συνδυάζονται στην ηλικία μας.

 

Απόστολος Σαλονικίδης

 



Καταχωρήθηκε την: 09/08/2018
Newsletter
Θέλω να ενημερώνομαι
Διαγράψτε με
Η Πόλη μας
 
Οι σύλλογοι μας
 
Η ιστορία μας
 
Η Αγορά μας
 
Σας ενδιαφέρουν
 
Κέντ. Ενημ. Καταναλωτών
 
 
Copyright 2001-2006 IQ Επικοινωνίες
Συμβατότητα με τα πρότυπα:  Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!