IoniaNet  


Ψηφοφορία
ΕΙΣΤΕ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ ;
ΕΤΣΙ ΚΙ ΕΤΣΙ 46.3%
ΝΑΙ 27.6%
ΟΧΙ 26.1%

 

 
 

Για την σωστή ανάγνωση του website πρέπει να έχετε εγκατεστημένα στον υπολογιστή σας, τα παρακάτω προγράμματα.


ΝΕΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓ. ΛΕΣΧΗ Ν. ΙΩΝΙΑΣ (23 & 30/04) 
Τα νέα της πόλης μας

23/4

Rashomon

Σινεφίλ 1950 | Α/Μ | Διάρκεια: 88'

Ιαπωνική ταινία, σκηνοθεσία Ακίρα Κουροσάβα 

με τους: Τοσίρο Μιφούνε, Ματσίκο Κίο, Μασαγιούκι Μόρι

Ένας ιερέας κι ένας ξυλοκόπος συζητάνε έντονα στο ξέφωτο της Πύλης Rashomon. Όταν ένας χωρικός πλησιάζει προκειμένου να προστατευθεί από τη βροχή και συμμετέχει στη συζήτησή τους, μαθαίνει ότι ένας σαμουράι δολοφονήθηκε, η σύζυγός του βιάστηκε και ένας τοπικός ληστής είναι ύποπτος. Λένε στον χωρικό όσα γνωρίζουν μέσα από φλας μπακ, στα οποία ο ληστής, η σύζυγος κι ο ξυλοκόπος εξιστορούν αυτά που είδαν ή αυτά που νομίζουν ότι είδαν, και στη συνέχεια ένα μέντιουμ εντοπίζει το πνεύμα του νεκρού σαμουράι. Ενώ λοιπόν, οι ιστορίες είναι σε πλήρη ασυμφωνία, είναι απίθανο κάποιος από τους συμμετέχοντες να λέει ψέματα για προσωπικό συμφέρον, καθώς και οι τρεις τους ισχυρίζονται ότι είναι οι δολοφόνοι!

Το "Rashomon" του Ακίρα Κουροσάβα, είναι μία ταινία σταθμός για τον παγκόσμιο κινηματογράφο έχοντας γράψει ιστορία και όντας η πρώτη ιαπωνική ταινία που κυκλοφόρησε με τόσο επιτυχημένο τρόπο εκτός συνόρων, ενώ παράλληλα τιμήθηκε, τόσο με τον Χρυσό Λέοντα στη Βενετία το 1950, όσο και με το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Πέρα από τα βραβεία όμως, ο Κουροσάβα παρουσίασε εδώ έναν νέο τρόπο σύνθετης κινηματογραφικής αφήγησης. Βλέποντας μέσω flash backs, τέσσερις φορές το ίδιο γεγονός από διαφορετικές οπτικές γωνίες, ο θεατής γίνεται μάρτυρας των φόβων, των κινήτρων και των παραγόντων που ορίζουν την υποκειμενική ιστορία του καθενός από τους ήρωες μας.

Κάθε ήρωας, μπορεί τελικά να σκότωσε τον σαμουράι, μπορεί όμως και ο ίδιος να αυτοκτόνησε. Έτσι λοιπόν ο Κουροσάβα μας μιλά για την άποψη του ότι, όλοι μας σε τελική ανάλυση λέμε απλά τις υποκειμενικές μας αλήθειες.

Οι διάλογοι είναι βέβαια ότι κανείς περιμένει από μια Γιαπωνέζικη ταινία, γεμάτοι από αλήθειες, μίση, φόβους αλλά και κηρύγματα ηθικής, παρόμοιοι θα λέγαμε με αυτούς αρχαίας ελληνικής τραγωδίας.

Οι ερμηνείες θεατρικές, με υπερβολές εκφράσεων, φτάνοντας πολλές φορές μέχρι τον σουρεαλισμό, ενώ η κίνηση της κάμερας μέσα στο δάσος είναι αν μη τι άλλο, πρωτοποριακή. Είναι μια κίνηση κάμερας η οποία ξεκινάει πίσω από τον ηθοποιό τρέχει με μεγαλύτερη ταχύτητα τον «γλύφει» καθώς τον προσπερνά και βγαίνει μπροστά από τον ηθοποιό δείχνοντας τον ανφάς. Κι όλα αυτά πριν από 67 χρόνια, καθώς η ταινία μας είναι παραγωγής του 1950. Μία κίνηση, η οποία αγαπήθηκε από πολλούς σκηνοθέτες και επηρέασε πολλούς δημιουργούς, μέχρι και σήμερα.

Το αινιγματικό αριστούργημα του μεγάλου Ιάπωνα δημιουργού έχει μείνει στην Ιστορία ως μία ταινία αναφοράς για το παγκόσμιο σινεμά. Ενώ από πολλούς θεωρείται ως ένα από τα δέκα καλύτερα φιλμ της ιστορίας του Κινηματογράφου.


30/4

Harakiri

Sheppuku 

Σινεφίλ 1962 | Α/Μ | Διάρκεια: 135'

Ιαπωνική ταινία, σκηνοθεσία Μασάκι Κομπαγιάσι 

με τους: Τάνιγε Κιταμπαγιάσι, Τατσούα Νακαντάι, Σίμα Ιβασίτα

Ιαπωνία 1630. Λόγω της μακροχρόνιας ειρήνης που επικρατεί ανάμεσα στις φατρίες, οι περισσότεροι από τους ένδοξους σαμουράι μετατρέπονται σε ρόνιν, δηλαδή σε περιπλανώμενους πολεμιστές χωρίς αφέντη. Αυτό τους οδηγεί στην πείνα και στην εξαθλίωση. Η μόνη λύση σε μια τέτοια μίζερη ζωή, προκειμένου να αποκατασταθεί η τιμή τους, είναι η αυτοκτονία με τελετουργικό τρόπο, το λεγόμενο χαρακίρι (Seppuku).

Ένας από αυτούς τους σαμουράι, ο γηραιός πολεμιστής Tsugumo (Tatsuya Nakadai) φτάνει στο κάστρο Iyi, αναζητώντας μία θέση όπου μπορεί να διαπράξει χαρακίρι. Μετά την άφιξή του εκεί, πληροφορείται ότι πριν λίγο καιρό από το ίδιο κάστρο, πέρασε ένας νεαρός ρόνιν με το όνομα Chijiiwa (Akira Ishihama) και ο οποίος, πραγματοποίησε ένα αργό και επώδυνο χαρακίρι χρησιμοποιώντας ένα σπαθί από μπαμπού. Ο Chijiiwa είχε δειλιάσει λίγο πριν την τελετή αλλά οι παρευρισκόμενοι τον ανάγκασαν να φέρει σε πέρας την πράξη του, επικαλούμενοι τον κώδικα τιμής των σαμουράι. Εν τω μεταξύ, οι ετοιμασίες έχουν ολοκληρωθεί και ο Tsugumo είναι έτοιμος για το χαρακίρι στην αυλή του κάστρου. Στην συνέχεια όμως, η έναρξη της τελετής καθυστερεί καθώς, ο άνθρωπος που ζητάει ο Tsugumo να έχει ως βοηθό δεν είναι διαθέσιμος, λόγω σοβαρής ασθένειας. Επίσης από το κάστρο απουσιάζουν και τα επόμενα δύο άτομα που ζητάει ο μελλοθάνατος σαμουράι, ως βοηθούς στο χαρακίρι του.

Η καθυστέρηση αυτή γίνεται η αφορμή για να αρχίσει ο ίδιος την αφήγηση της τραγικής του ιστορίας που τον έφερε στη θέση που βρίσκεται και που έχει άμεση σχέση με τον θάνατο του νεαρού ρόνιν Chijiiwa, και με τον πραγματικό του σκοπό που δεν είναι άλλος από την εκδίκηση...

Ταινία ορόσημο του Ιαπωνικού κινηματογράφου και μια από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών, ένα πραγματικό αριστούργημα. Το σενάριό της είναι βασισμένο σε ένα μυθιστόρημα του Ιάπωνα συγγραφέα-σεναριογράφου Yasuhiko Takiguchi, το οποίο κυκλοφόρησε το 1962 και σχεδόν αμέσως, πέρασε στα χέρια του συμπατριώτη του σκηνοθέτη Masaki Kobayashi.

Το συγκλονιστικό θέμα της, χωρίς να αμφισβητεί ούτε για μια στιγμή τους θεσμούς και του κώδικες τιμής των σαμουράι (και κατ’ επέκταση όλων όσων εφαρμόστηκαν και χαρακτήρισαν μια σημαντικότατη περίοδο της Ιαπωνικής ιστορίας), ασκεί μια δριμύτατη κριτική στο ιαπωνικό φεουδαρχικό σύστημα και σε όλους αυτούς που το εξουσίαζαν, καταδικάζοντας την ασυλλόγιστη τήρηση κάποιων άγραφων νόμων, και υπερασπίζοντας τα ατομικά δικαιώματα απέναντι στην οποιαδήποτε αυταρχική εξουσία, που έχει σαν πρώτο της μέλημα την άψογη εικόνα της προς τα έξω, αδιαφορώντας παντελώς για τους τρόπους με τον οποίο μπορεί να επιτευχθεί αυτό.

Πηγές: tvxs.gr ,thegreatestmoviesever.blogspot.com



Καταχωρήθηκε την: 23/04/2017
Newsletter
Θέλω να ενημερώνομαι
Διαγράψτε με
Η Πόλη μας
 
Οι σύλλογοι μας
 
Η ιστορία μας
 
Η Αγορά μας
 
Σας ενδιαφέρουν
 
Κέντ. Ενημ. Καταναλωτών
 
 
Copyright 2001-2006 IQ Επικοινωνίες
Συμβατότητα με τα πρότυπα:  Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!