Νέα Ιωνία Αττικής
IoniaNet  


Poll ID does not exist.
Για την σωστή ανάγνωση του website πρέπει να έχετε εγκατεστημένα στον υπολογιστή σας, τα παρακάτω προγράμματα.


Ο Ρόλος των Γονέων στις Εκπαιδευτικές και Επαγγελματικές Αποφάσεις των Παιδιών τους (ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ - ΓΕΩΡΓΙΟΥ) 
Εκπαίδευση στην πόλη μας

Μερικά από τα χαρακτηριστικά της εποχής μας είναι η παγκοσμιοποιημένη οικονομία, ο έντονος ανταγωνισμός, η εξέλιξη των σύγχρονων τεχνολογιών, η αύξηση της ανεργίας, η συνεχής εμφάνιση καινούργιων επαγγελμάτων και ειδικοτήτων στην αγορά εργασίας.

Τα δεδομένα αυτά καλούνται να λάβουν σοβαρά υπόψη τους οι γονείς για να βοηθήσουν τα παιδιά τους ώστε να τα προετοιμάσουν όσο το δυνατόν καλύτερα για να αντιμετωπίσουν το μέλλον τους σ’ έναν κόσμο που συνεχώς μεταβάλλεται και αλλάζει με γοργούς ρυθμούς.

Ο παραδοσιακός γονιός που ήθελε το παιδί του να επιβιώσει, του μάθαινε  να ψαρεύει και να καλλιεργεί τη γη. Ο γονιός στα νεότερα χρόνια, προσπαθούσε να εντάξει το παιδί του στον επαγγελματικό, εργασιακό χώρο και του μάθαινε γράμματα ή τέχνη. Ο σημερινός γονιός της Μετανεοτερικής εποχής καλείται να του μάθει να επικοινωνεί με τον εαυτό του πρώτα και με το περιβάλλον έπειτα για να είναι σε θέση να εκτιμά ρεαλιστικά τον εαυτό του και τις δυνατότητες και τους περιορισμούς της εκάστοτε πραγματικότητας, προκειμένου ως ενήλικας να είναι ευέλικτος και απασχολήσιμος, για να μην κινδυνεύει η ψυχοκοινωνική και επαγγελματική του επιβίωση. Αυτό είναι ο μοναδικός τρόπος που θα του παρέχει την δυνατότητα να παίρνει τις καλύτερες δυνατές αποφάσεις ζωής, εκπαιδευτικές και επαγγελματικές για τις συγκεκριμένες στιγμές και φάσεις της ζωής του.

Ο σημερινός γονιός θα πρέπει ακόμη να γνωρίζει ότι και στην αγορά εργασίας λειτουργεί ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης και ότι η υπερπροσφορά εργατικού δυναμικού παρέχει την δυνατότητα στους προσφέροντες εργασία να καταφεύγουν σε διαδικασίες επιλογής. Θα πρέπει ακόμη ο σύγχρονος γονιός να κατανοήσει ότι επιλογή δεν σημαίνει μόνον αξιολόγηση τυπικών προσόντων αλλά και αξιολόγηση πτυχών της προσωπικότητας. Αξιολογούνται δηλ. και εκαθημένες ικανότητες που βασίζονται στη συναισθηματική νοηοσύνη και οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα διακεκριμένες επιδόσεις στην εργασία.

Εάν τα τυπικά προσόντα (πτυχία, διπλώματα, ξένες γλώσσες, γνώσεις Η/Υ, μεταπτυχιακές σπουδές, εργασιακή-επαγγελματική εμπειρία κ.α.) παρέχουν το διαβατήριο για την είσοδο στο χώρο της εργασίας, οι συναισθηματικές ικανότητες αποτελούν το αναγκαίο υπόβαθρο για την παραμονή στο χώρο εργασίας.

Η συναισθηματική νοημοσύνη καθορίζει τις δυνατότητες που έχει ένα άτομο ώστε να μάθει τις πρακτικές δεξιότητες που βασίζονται στα πέντε στοιχεία της και τα οποία είναι: η αυτεπίγνωση, τα κίνητρα συμπεριφοράς, η αυτορρύθμιση, η ενσυναίσθηση και η ικανότητα στις σχέσεις με τους άλλους.

Οι ικανότητες αυτές δεν διδάσκονται, αλλά μαθαίνονται και αναπτύσσονται από τον τρόπο που μεγαλώνει το παιδί στην οικογένεια, από τον τρόπο που συναλλάσσονται και επικοινωνούν τα μέλη μέσα στην οικογένεια, από το στυλ διαπαιδαγώγησης που ακολουθούν οι γονείς. Όσο καλύτερη επικοινωνία έχει ο γονιός με τον εαυτό του και όσο περισσότερο είναι ανοικτός στη διαφορετικότητα και σ’ αυτό που συμβαίνει γύρω του, τόσο η σχέση του με το παιδί του είναι γνήσια, αυθεντική και ισότιμη, διότι επιτρέπει και στο παιδί του να λέει τις σκέψεις του, να εκφράζει τα συναισθήματά του, να διατυπώνει τα θέλω του, να ενεργοποιεί όλον του τον εαυτό. Να αναπτύσσεται προσωπικά και επαγγελματικά.

Με τον τρόπο αυτό ο γονιός καθίσταται «καταλύτης» και διευκολύνει να κάνει τις δικές του διεργασίες το παιδί δηλ. να εντοπίζει τα δυνατά και αδύνατα σημεία του εαυτού του, να αναγνωρίζει τα συναισθήματά του και τις επιπτώσεις τους, να διαχειρίζεται τον εαυτό του, να αυτοελέγχει τις παρορμήσεις του, να θέτει στόχους και να δεσμεύεται για την επίτευξή τους με τρόπο ευέλικτο και προσαρμοστικό. Μέσα από την καθημερινότητα των σχέσεων και την αλληλεπίδραση στην οικογενειακή ζωή το παιδί αναπτύσσει ακόμη κοινωνικές δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας, χειρισμού διαφωνιών, καλλιέργειας δεσμών, επίγνωσης των συναισθημάτων και των αναγκών των άλλων, καθώς και ομαδικές ικανότητες για την επίτευξη συλλογικών στόχων.

Τις ανωτέρω δεξιότητες απαιτεί η αγορά εργασίας του 21ου αιώνα. Γεγονός που θέτει την οικογένεια μπροστά στις ευθύνες της και την παραπέμπει στην αναζήτηση ενός νέου μοντέλου οικογένειας, που την καλεί από «παιδοκεντρική» να γίνει «προσωποκεντρική». Από την άλλη πλευρά ο γονιός από «κουβαλητής» αγαθών και «εφοδιαστής» τυπικών προσόντων να γίνει «σύβουλος» και «εμψυχωτής» που θα συβάλλει στην ανάπτυξη προσωπικών και διαπροσωπικών ικανοτήτων.



Καταχωρήθηκε την: 14/02/2016
Newsletter
Θέλω να ενημερώνομαι
Διαγράψτε με
Η Πόλη μας
 
Οι σύλλογοι μας
 
Η ιστορία μας
 
Η Αγορά μας
 
Σας ενδιαφέρουν
 
Κέντ. Ενημ. Καταναλωτών
 
 
Copyright 2001-2006 IQ Επικοινωνίες
Συμβατότητα με τα πρότυπα:  Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!