IoniaNet  


Ψηφοφορία
ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΘΑ ΠΑΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ;
ΝΑΙ
ΟΧΙ
ΕΤΣΙ ΚΙ ΕΤΣΙ


Αποτελέσματα

Για την σωστή ανάγνωση του website πρέπει να έχετε εγκατεστημένα στον υπολογιστή σας, τα παρακάτω προγράμματα.


Ο συνήγορος του καταναλωτή 
Χρήσιμες συμβουλές

Ο Γιάννης Αδαμόπουλος γεννήθηκε το 1962 στο Σκληρού Μεσσηνίας. Είναι πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.  Ασκεί ελεύθερη μαχόμενη δικηγορία εδώ και δεκαεννιά χρόνια, με ιδιαίτερη ενασχόληση στο Αστικό και Εμπορικό Δίκαιο και είναι δικηγόρος στον Αρειο Πάγο. Στη διετία 1999-2001 διετέλεσε πρόεδρος της Επιτροπής Φιλικού Διακανονισμoύ της Noμαρχίας Aθηνών ως εκπρόσωπος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών. Στην τριετία 1999-2002 διετέλεσε αναπληρωτής εκπρόσωπος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών στην Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Δικονομολόγων και άλλων επιστημονικών ενώσεων.

Mε το νόμο 3297/04 (ΦΕΚ 259/Α/23-12-2004) έχει εισαχθεί πλέον στην ελληνική έννομη τάξη ο θεσμός του «Συνηγόρου του Καταναλωτή».  Ο Συνήγορος του Καταναλωτή συστήνεται στα πλαίσια της διοικητικής σύγκλισης σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αποτελεί ανεξάρτητη αρχή, επιφορτισμένη με το έργο της εξώδικης επίλυσης διαφορών, που προκύπτουν μεταξύ προμηθευτών και καταναλωτών ή ενώσεων καταναλωτών, και πρόθεσή του είναι η φιλική διευθέτηση της διαφοράς και ο συμβιβασμός των εμπλεκομένων μερών.
Ο καταναλωτής πολλές φορές βρίσκεται δυσαρεστημένος και αισθάνεται αδικημένος από τη συναλλαγή του με έναν προμηθευτή, είτε γιατί το προϊόν αποδείχτηκε ελαττωματικό, είτε γιατί η παρεχόμενη υπηρεσία ήταν ανεπαρκής, είτε διότι δεν ικανοποιήθηκαν οι προσδοκίες και απαιτήσεις που είχε από το προϊόν ή την υπηρεσία σε σχέση με το τίμημα που κατέβαλλε ή με αυτά που προσδοκούσε με βάση τη διαφήμισή τους. Συνήθως όμως, ο καταναλωτής, παρόλο που αντιλαμβάνεται ότι κάποιος τον «κορόιδεψε» και θεωρεί ότι έχει δίκιο, αναγκαστικά παραμένει αδρανής, διότι αφενός το κόστος προσφυγής στη δικαιοσύνη είναι δυσανάλογα μεγάλο, πολλές φορές και πολλαπλάσιο του κόστους του προϊόντος ή της υπηρεσίας, αφετέρου δε ο χρόνος για την αποκατάσταση της ζημιάς του μέσω της δικαστικής οδού είναι πολύ μεγάλος. Είναι, εν τέλει, ο καταναλωτής ο «αδύνατος κρίκος» στην αλυσίδα της Αγοράς. Ο Συνήγορος του Καταναλωτή λοιπόν παρεμβαίνει ακριβώς εκεί. Χωρίς να υποκαθιστά τη Δικαιοσύνη, η προσφυγή στην οποία έχει σημαντικό κόστος σε χρόνο και σε χρήμα, είναι ένα ανεξάρτητο όργανο το οποίο επιλαμβάνεται των διαφορών που μπορεί να προκύπτουν από τις συναλλαγές των πολιτών. Ο Συνήγορος του Καταναλωτή κατ' αρχήν προτείνει τη φιλική διευθέτηση της διαφοράς με σκοπό την εύρεση συμβιβαστικής λύσης. Εάν αυτό δεν επιτευχθεί διατυπώνει έγγραφη σύσταση στα εμπλεκόμενα μέρη. Εάν και η σύσταση του δεν γίνει δεκτή, τότε, ενώ εξακολουθούν να διατηρούνται τα δικαιώματα προσφυγής στη Δικαιοσύνη από τις δύο πλευρές, μπορεί ο Συνήγορος να δημοσιοποιήσει το γεγονός.
Έτσι λοιπόν δίνεται στον καταναλωτή ουσιαστική δυνατότητα παρέμβασης για να μπορέσει να δικαιωθεί. Πέρα από την απόκτηση δικαιωμάτων από τον καταναλωτή, διασφαλίζεται η άσκησή τους και αναδεικνύεται n σημασία του, ως ρυθμιστικού παράγοντα της αγοράς.
Όπως έχει δείξει η διεθνής εμπειρία, η εφαρμογή θεσμών συναινετικής επίλυσης των διαφορών και - κυρίως - η αποδοχή και υποστήριξη των θεσμών αυτών από την κοινή γνώμη, οδηγεί τους προμηθευτές (εταιρίες, επιχειρήσεις) τόσο στο σεβασμό των δικαιωμάτων του καταναλωτή σε θέματα ποιότητας και ασφάλειας, όσο και σε διασφάλιση των οικονομικών του συμφερόντων. Η καλή φήμη μιας επιχείρησης είναι αποτέλεσμα μακροχρόνιας προσπάθειας και επένδυσης, ενώ η δυσφήμησή της μπορεί να προέλθει από ένα μόνο μεμονωμένο γεγονός.
Η πιθανότητα της δημοσιοποίησης μιας σύστασης του ΣτΚ δρα αποτελεσματικά υπέρ των καταναλωτών ακόμη και στην περίπτωση όπου η σύστασή του θα ήταν δεσμευτική για τα μέρη, ή θα συνοδευόταν από την επιβολή ενός προστίμου.
Πάνω από όλα όμως, η εισαγωγή θεσμών συναινετικής επίλυσης των διαφορών και η σταδιακή γνωριμία, αποδοχή και υποστήριξή τους από το κοινωνικό σύνολο, δημιουργεί τις προϋποθέσεις μιας πιο εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς για να επικρατήσει επιτέλους και στη χώρα μας ένας διαφορετικός κοινωνικός και συναλλακτικός πολιτισμός, ένας πολιτισμός που δε θα στηρίζεται στην αντιπαράθεση και στη σύγκρουση προκειμένου να επικρατήσει πλήρως η άποψη της μίας πλευράς, αλλά θα επιδιώκει τη συναίνεση, το διάλογο και τη σύνθεση, ως πηγή αμοιβαίου οφέλους και ικανοποίησης.

(πηγή Γ.Γ. Καταναλωτή)



Καταχωρήθηκε την: 07/03/2012
Newsletter
Θέλω να ενημερώνομαι
Διαγράψτε με
Η Πόλη μας
 
Οι σύλλογοι μας
 
Η ιστορία μας
 
Η Αγορά μας
 
Σας ενδιαφέρουν
 
Κέντ. Ενημ. Καταναλωτών
 
 
Copyright 2001-2006 IQ Επικοινωνίες
Συμβατότητα με τα πρότυπα:  Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!