IoniaNet  


Ψηφοφορία
ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΠΩΦΕΛΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΟΠΩΣ ΤΗΣ EL DORADO ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ;
ΝΑΙ
ΟΧΙ
ΕΤΣΙ ΚΙ ΕΤΣΙ


Αποτελέσματα

Για την σωστή ανάγνωση του website πρέπει να έχετε εγκατεστημένα στον υπολογιστή σας, τα παρακάτω προγράμματα.


Eναρξη τoυ ταξιδιoύ 
Χρήσιμες συμβουλές

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών ίσως δημιουργηθούν προβλήματα. Με γνώση, κατανόηση και χωρίς εκνευρισμούς, θα δοθεί η καλύτερη λύση. Σαν ταξιδιώτης, έστω και εάν φοράτε σορτσάκι και σαγιονάρες, εξακολουθείτε να είστε πολίτες μιας ευνομούμενης χώρας. Έχετε υποχρεώσεις, αλλά και δικαιώματα. Πρέπει, λοιπόν να τα ξέρετε, για να μπορείτε, ακριβώς, να τα προστατέψετε:

Τι δικαιούμαι όταν, ενώ έχω εισιτήριο, δεν μπορώ να επιβιβαστώ στην πτήση μου, λόγω έκδοσης υπεράριθμων εισιτηρίων;

Το σενάριο είναι γνωστό. Έχουμε κλείσει εισιτήριο για το αεροπορικό μας ταξίδι και φθάνοντας στο αεροδρόμιο πληροφορούμαστε ότι δεν μπορούμε να φύγουμε με τη συγκεκριμένη πτήση, λόγω υπεράριθμων κρατήσεων. Τι γίνεται τότε;

Έχουμε τρεις επιλογές:
1. Να πάρουμε πίσω τα λεφτά που δώσαμε για το εισιτήριο και να  επιστρέψουμε στο σπίτι μας.
2. Να ζητήσουμε τη μεταφορά μας στον τελικό μας προορισμό όσο το δυνατόν  συντομότερα. Αν πρέπει να φύγουμε για τον προορισμό μας από άλλο αεροδρόμιο, η αεροπορική εταιρεία οφείλει να πληρώσει το αντίτιμο της μετακίνησής μας μέχρι το άλλο αεροδρόμιο.
3. Να ζητήσουμε τον ετεροχρονισμό της πτήσης, με άλλα λόγια να ταξιδέψουμε μια άλλη μέρα. Οποιαδήποτε και να είναι η επιλογή μας, η αεροπορική εταιρεία οφείλει να μας αποζημιώσει με ποσό ίσιο με 250 euro για πτήσεις έως 1500 χλμ., με 400 euro για πτήσεις από 1500 - 3500 χλμ. και με 600 euro, για πτήσεις άνω των 3500 χλμ. Η αποζημίωση αυτή μειώνεται κατά 50% εάν επιλέξουμε μια διαφορετική ημερομηνία για να πραγματοποιήσουμε την πτήση μας. Επιπλέον δικαιώματα που έχουμε αν μείνουμε εκτός, λόγω over booking:

• Εάν περιμένουμε πολλή ώρα στο αεροδρόμιο, η αεροπορική εταιρεία υποχρεούται να μας παράσχει πλήρες γεύμα με δικά της έξοδα.
• Επίσης, εάν χρειασθεί να περιμένουμε μία ή περισσότερες νύχτες στο αεροδρόμιο, θα πρέπει να μας πληρώσει το ξενοδοχείο.
• Τέλος, μπορούμε να ζητήσουμε συμπληρωματικές αποζημιώσεις (αν χάσουμε μια σοβαρή δουλειά ή ένα σημαντικό οικογενειακό γεγονός).

Οι αποσκευές μου χάθηκαν ή καταστράφηκαν σε ένα αεροπορικό ταξίδι. Δικαιούμαι αποζημίωση;

Για απώλεια ή καταστροφή αποσκευών δικαιούστε αποζημίωση 36,68 euro ανά κιλό για ταξίδι στο εξωτερικό και 11,73 euro ανά κιλό για ταξίδι στο εσωτερικό. Το πόσα κιλά είναι οι αποσκευές σας σημειώνεται στο ειδικό Χαρτάκι (ticket) που επικολλάται στο εισιτήριο σας. Αν το περιεχόμενο των αποσκευών σας είναι μεγάλης αξίας, καλύτερα να το δηλώσετε πριν ταξιδέψετε. Σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής, θα αποζημιωθείτε για ό, τι έχετε δηλώσει.

Δικαιούμαι αποζημίωση αν πάθω κάποιο ατύχημα μέσα στο αεροπλάνο;

Δικαιούστε αποζημίωση αν πάθετε κάποιο ατύχημα από την ώρα που κάνετε check-in, δηλαδή από την ώρα που παραλαμβάνουν το εισιτήριο σας, στο γκισέ, μέχρι την ώρα που θα αποβιβαστείτε από το αεροπλάνο, στον τόπο προορισμού σας. Η αποζημίωση αυτή φτάνει μέχρι 36.684 euro.  για ταξίδια εξωτερικού και 11.739 euro. για ταξίδια εσωτερικού. Η σωματική βλάβη, περιλαμβάνει ακόμα και ένα στραμπούληγμα, ή μια γρατσουνιά.

Τι δικαιούται να ζητήσει ο ξενοδόχος ως προκαταβολή και τι δικαιούμαι να ζητήσω  πίσω εγώ σε περίπτωση ακύρωσης;

Ο ξενοδόχος δικαιούται να ζητήσει ως προκαταβολή μέχρι και το 25% του συνολικού ποσού, αλλά όχι παραπάνω. Εσείς δικαιούστε να πάρετε πίσω αυτή την προκαταβολή, αν ειδοποιήσετε- τουλάχιστον 21 ημέρες πριν από την πρώτη ημέρα της παραμονής σας- ότι δεν θα χρησιμοποιήσετε, τελικά, το δωμάτιο. Σε κάποια ξενοδοχεία, πιθανώς να σας ζητήσουν τον αριθμό της πιστωτικής σας κάρτας, για λόγους ασφαλείας. Τίποτα δεν σας υποχρεώνει να τον δώσετε. Επίσης, δεν θα πρέπει να αναγνωρίσετε κανέναν επιπλέον λογαριασμό που έχει χρεωθεί στην κάρτα σας μετά την αναχώρησή σας από το ξενοδοχείο.

Τι μπορώ να κάνω σε περίπτωση που το πλοίο με το οποίο πρόκειται να ταξιδέψω καθυστερήσει να αναχωρήσει, κάτι που μπορεί να συμβεί και δεν είναι σπάνιο.

Κατ' αρχάς, δικαιούστε πλήρη κάλυψη των εξόδων διατροφής και διαμονής μέχρις ότου αναχωρήσει το πλοίο. Επίσης, μπορείτε να ακυρώσετε το εισιτήριο και να πάρετε πίσω ολόκληρο το ποσό που είχατε δώσει γι' αυτό. Ακόμα, έχετε το δικαίωμα να ζητήσετε αποζημίωση αν η ταλαιπωρία σας, λόγω της καθυστέρησης του απόπλου, ήταν υπερβολική.

Πως αποζημιώνομαι σε περίπτωση που το αυτoκίνητo μου πάθει ζημιά στο γκαράζ του φέρι-μπόουτ;

Σε αυτήν την περίπτωση, υπεύθυνη είναι η πλοιοκτήτρια εταιρία, η οποία αναλαμβάνει το κόστος επισκευής της ζημιάς, ενώ μπορείτε να καταφύγετε και στη Δικαιοσύνη, για περαιτέρω αποζημίωση.

Αν δεν ταξιδέψω με το πλοίο λόγω δικής μου ευθύνης, χάνω το εισιτήριο;

Μόνο αν δεν ειδοποιήσετε! Αν ειδοποιήσετε έγκαιρα, δικαιούστε να πάρετε πίσω το 50% της αξίας του εισιτηρίου.

ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤOΥ ΤΑΞΙΔΙOΥ

Αν οι διαφημιζόμενες παροχές στο ξενοδοχείο το οποίο επέλεξα δεν τηρούνται, τι μπορώ να κάνω;

Αυτό που μπορείτε να κάνετε όταν αγοράζετε μια υπηρεσία που δεν πληρεί τις προδιαγραφές που έχουν δοθεί, είναι να ζητήσετε πίσω τα χρήματά σας.

Η διεύθυνση του ξενοδοχείου φέρει ευθύνη για τυχόν κλοπή από το δωμάτιό μου;

Το ξενοδοχείο φέρει ευθύνη μόνο σε περίπτωση κλοπής πολύτιμων αντικειμένων τα οποία έχετε παραδώσει στη ρεσεψιόν προς φύλαξη και για τα οποία έχετε παραλάβει απόδειξη.  Αυτό, άλλωστε, είναι το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε αν έχετε μαζί σας κοσμήματα ή άλλα αντικείμενα αξίας, όπως βιντεοκάμερες, φωτογραφικές μηχανές κ.λ.π. Για κλοπή από το δωμάτιο δεν ευθύνεται το ξενοδοχείο, εκτός αν σας έκλεψαν πράγματα από το χρηματοκιβώτιο (safe box) του δωματίου.

Αν το δωμάτιο το οποίο έχω κλείσει στο ξενοδοχείο δεν είναι διαθέσιμο, τι μπορώ να κάνω;

Σε αυτήν την περίπτωση, και εφόσον δεν υπάρχει αντίστοιχο δωμάτιο σε ολόκληρο το ξενοδοχείο, ο ξενοδόχος οφείλει να σας βρει δωμάτιο σε άλλο ξενοδοχείο της ίδιας κατηγορίας, στην ίδια πόλη. Αν αρνη-θεί, θα πρέπει να σας επιστρέψει το ποσό που είχατε δώσει ως προκαταβολή.
Το ίδιο ισχύει και αν είχατε κλείσει το δωμάτιο για 10, π.χ., μέρες και, τελικά, είναι ελεύθερο μόνο για 5. Οφείλουν να σας επιστρέψουν το ποσό που αντιστοιχεί στη χρέωση των υπόλοιπων 5 ημερών. Επίσης, αν είχατε συμφωνήσει για δωμάτιο με θέα στη θάλασσα και σας δώσουν δωμάτιο με θέα στον ... ακάλυπτο, οφείλουν ή να σας το αλλάξουν αμέσως ή να σας επιστρέψουν τη διαφορά της τιμής ή να σας δώσουν ως αποζημίωση ακέραιο το ποσό και να φύγετε από το ξενοδοχείο.

Τι πρέπει να προσέχω όταν νοικιάζω αυτοκίνητο;

Διαβάστε προσεκτικά τους όρους πριν υπογράψετε τη σύμβαση για την ενοικίαση του αυτοκινήτου. Οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα και ξεκινούν από 29,34 euro.
Το αυτοκίνητο πρέπει να είναι ασφαλισμένο με μεικτού τύπου ασφάλεια για κλοπή, φωτιά, ατύχημα κ.λ.π. και η εταιρεία ενοικίασης να έχει το ειδικό σήμα του ΕΟΤ.
Η βενζίνη επιβαρύνει πάντα τον ενοικιαστή. Υπάρχουν κατηγορίες ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου και διαφορετικές τιμές ανάλογα με το χρόνο μίσθωσης (1 ή 2 ή 3 ή 7 ημέρες).
- Να προσέχετε για τη γνησιότητα των συμβολαίων, υπάρχουν και μη νόμιμα.

Ισχύουν κάποιοι νέοι κανόνες σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των εστιατορίων;

Από το έτος 2002, η διεύθυνση του εστιατορίου υποχρεούται να διαθέτει στην είσοδο Δελτίο Παραπόνων, γνώση του οποίου λαμβάνει και η Αγορανομία. Εκτός από αυτό, όμως, κάθε εστιατόριο είναι υποχρεωμένο να εκδίδει τιμοκατάλογο, όπου θα αναγράφεται η τελική τιμή για κάθε είδος, συμπεριλαμβανομένων όλων των επιβαρύνσεων. Στην τιμή αυτή απαγορεύεται οποιαδήποτε άλλη επιβάρυνση. Επίσης, επιβάλλεται η έκδοση θεωρημένων αποδείξεων, αλλά και η χρήση υφασμάτινου τραπεζομάντιλου. Ακόμα απαγορεύεται η ελάχιστη κατανάλωση κατ' άτομο, αλλά οι τιμές είναι ελεύθερες.

Τα ίδια ισχύουν και για τα κέντρα διασκεδάσεως;

Στα κέντρα διασκεδάσεως επιτρέπεται η ελάχιστη κατανάλωση, σε μερικά, μάλιστα, που χαρακτηρίζονται τουριστικά, μπορεί να υπάρχει προσαύξηση των τιμών κατά 5%. Και τα κέντρα διασκεδάσεως, όμως, οφείλουν να έχουν τιμοκαταλόγους με την τελική τιμή για κάθε είδος και να εκδίδουν θεωρημένες αποδείξεις.

(Πηγή ΙΝΚΑ)



Καταχωρήθηκε την: 07/03/2012
Newsletter
Θέλω να ενημερώνομαι
Διαγράψτε με
Η Πόλη μας
 
Οι σύλλογοι μας
 
Η ιστορία μας
 
Η Αγορά μας
 
Σας ενδιαφέρουν
 
Κέντ. Ενημ. Καταναλωτών
 
 
Copyright 2001-2006 IQ Επικοινωνίες
Συμβατότητα με τα πρότυπα:  Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!