Νέα Ιωνία Αττικής
IoniaNet  


Poll ID does not exist.
Για την σωστή ανάγνωση του website πρέπει να έχετε εγκατεστημένα στον υπολογιστή σας, τα παρακάτω προγράμματα.


ΠΟΙΕΣ ΤΡΟΦΕΣ ΜΑΣ ΒΟΗΘΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΟΥΜΕ ΥΓΙΕΙΣ-AΡΘΡΟ ΤΗΣ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΥ κας ΔΑΜΤΖΗ 
Χρήσιμα άρθρα για την υγεία

Ποιες τροφές μας βοηθούν να διατηρηθούμε νέοι και υγιής!!!

 

O ανθυγιεινός τρόπος ζωής, οι λανθασμένες διατροφικές συνήθειες, αλλά και ο οικολογικά βασανισμένος πλανήτης με την επιβαρημένη ατμόσφαιρα μέσα στην οποία ζούμε ευθύνονται ως επί το πλείστον για το λεγόμενο ‘οξειδωτικό στρες’ στο οποίο υπόκεινται τα κύτταρα του οργανισμού μας, με αποτέλεσμα τη φθορά ή καταστροφή τους.

 

Οι αντιοξειδωτικές ουσίες είναι ο σύμμαχός μας σ’ αυτή την εξίσωση καθώς έχουν την ικανότητα να καταστέλλουν την καταστροφική οξείδωση των κυττάρων και να μας θωρακίζουν ενάντια σε χρόνιες παθήσεις. Ο οργανισμός μας έχει τη δυνατότητα να παράγει δικά του αντιοξειδωτικά, κατά βάση όμως έχει απόλυτη ανάγκη τα αντιοξειδωτικά που προσλαμβάνει μέσω συγκεκριμένων τροφών.

Ας γνωρίσουμε λοιπόν τις βασικές ομάδες αντιοξειδωτικών ουσιών και σε ποιες τροφές απαντώνται:

 

Βιταμίνη Α – Ρετινόλη (λιποδιαλυτή βιταμίνη)     

Η βιταμίνη Α έχει σημαντικές λειτουργίες στον οργανισμό μας όπως:

Μάτια: Βοηθάει στην βελτίωση της νυχτερινής όρασης

Δέρμα: Βοηθάει στο σχηματισμό νέων κυττάρων

Άλλες ιδιότητες: Συμβάλλει στην ανάπτυξη του εμβρύου, των οστών, την όρεξη, την γεύση, την ακοή

Πηγές:

Ζωικής Προέλευσης      Λαχανικά           Φρούτα

Συκώτι                        Καρότα              Πορτοκάλια

Βούτυρο                      Κολοκύθι           Ανανάς

Τυρί                            Μπρόκολο         Πεπόνι

Κρόκος αυγού              Σπανάκι             Δαμάσκηνα

Ψάρια (λιπαρά)             Ραδίκια             Ροδάκινα

Θαλασσινά                  Ντομάτα

 

Σύμπλεγμα βιταμινών Β (υδατοδιαλυτές βιταμίνες):

Β1 λειτουργεί ως συνένζυμο για την παραγωγή ενέργειας στον οργανισμό

Β2 συμβάλει στην καλή λειτουργία του μυϊκού και του νευρικού μας συστήματος

Β3 χρησιμοποιείται σε συνθήκες κατάθλιψης, άγχους και ακμή

Β5 δρα κατά του στρες, ενώ διατηρεί την ελαστικότητα στο δέρμα

Β6 αναγκαία για τις κυτταρικές λειτουργίες

Β7 βοηθά στην ανάπτυξη των μαλλιών και χρήσιμη κατά της τριχόπτωσης

Β9 (ή ϕολικό οξύ) συμμετέχει στην σύνθεση του DNA και RNA, βοηθά στον μεταβολισμό

Β12 βοηθά στην παραγωγή των ερυθρών και των λευκών κυττάρων του αίματος, δίνει ενέργεια και τονώνει την μνήμη Φυσικές πηγές:

Μαγιά μπύρας, Συκώτι, Δημητριακά ολικής αλέσεως, Ρύζι, Φρούτα (Μπανάνες, ακτινίδια, δαμάσκηνα, αβοκάντο), Γάλα, Αυγά, Κρέατα, Ψάρια, Πράσινα ϕυλλώδη λαχανικά, Αμύγδαλα  

 

Βιταμίνη C    

Απαραίτητο συστατικό στη διαδικασία αναγέννησης των κυττάρων του δέρματος και στην ομαλή σύνθεση κολλαγόνου. Επίσης επισπεύδει την επούλωση των πληγών

Πηγές:

Εσπεριδοειδή, Ντομάτες, Μπρόκολο, Κουνουπίδι, Κίτρινές και κόκκινες πιπεριές, Φράουλες, Ακτινίδιο, Ροδάκινο, Γαρίδες, Σπανάκι 

 

Βιταμίνη Ε    

Η συγκεκριμένη βιταμίνη (α- τοκοφερόλη) έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, η οποία ενισχύεται με ταυτόχρονη χρήση βιταμίνης C. Η δράση της είναι σημαντική για την προστασία ενάντια σε καταστάσεις που σχετίζονται με το οξειδωτικό στρες, όπως είναι η γήρανση και η ρύπανση του περιβάλλοντος.

Πηγές: Φυτικά έλαια (ελαιόλαδο), Δημητριακά, Αμύγδαλα, Καρύδια, Αρακάς, Σολομός.  

 

Ω3

Διατηρούν τα κύτταρα του δέρματος ενυδατωμένα, προλαμβάνοντας έτσι την πρόωρη γήρανση. Έχουν αντιϕλεγμονώδη και αντισηπτική δράση και βοηθούν στην περίπτωση της προβληματικής επιδερμίδας. Προστατεύει την καρδιά, ρυθμίζει την πίεση, βοηθά στην καλύτερη διάθεση, έχει αντικαρκινική δράση, μείωση πόνου και ϕλεγμονών.

Πηγές:

Λιναρόσπορος, Καρύδια, Σολομό, Σκουμπρί, Πέστροφα, Σαρδέλες, Ξιφίας Τόνος, Πέρκα  

Ω6

Είναι αντιϕλεγμονώδες και συμβάλει στην υγεία και εμϕάνιση  των νυχιών και των μαλλιών. Μειώνει τα συμπτώματα αλλεργιών και δερματικών εκζεμάτων.

Πηγές:

Σπορέλαιο, Καλαμποκέλαιο, Ηλιέλαιο, Φυστικέλαιο, Δημητριακά, Κρέας, Αβγά, Πουλερικά.        

 

Ασβέστιο:

Εκτός από γερό σκελετό χαρίζει και δέρμα γεμάτο υγεία και λάμψη, συμβάλλοντας στη διατήρηση της υγρασίας του και της σωστής δομής του κολλαγόνου

Πηγές:

Γαλακτοκομικά, Γιαούρτι, Ασπράδι αυγού  

 

Φλαβονοειδή

Δρουν ενάντια στην οξειδωτική καταστροϕή των κυττάρων

Πηγές:

Σταφύλια, Καρότα, Εσπεριδοειδή, Μπρόκολο, Ντομάτα, Πιπεριές, Φράουλες, Κρεμμύδι, Πράσινο Τσάι, Κρασί  

 

Λυκοπένιο

Έχει αντιοξειδωτική δράση, προστατεύει την επιδερμίδα από τον ήλιο

Πηγές:

Ντομάτα (μαγειρεμένη) Ροζ γκρέιπϕρουτ, Καρπούζι  

 

Σελήνιο

Ενισχύει την αντιοξειδωτική άμυνα του οργανισμού και μειώνει την καταστροϕική δράση της ηλιακής ακτινοβολίας

Πηγές:

Γαρίδες, Μύδια, Στρείδια, Σολομό, Πέστροϕα, Δημητριακά ολικής αλέσεως, Συκώτι, Κοτόπουλο.  

 

Χαλκός

Συμβάλλει στη σύνθεση του κολλαγόνου της επιδερμίδας. Βοηθά στην επούλωση των πληγών και έχει αντιϕλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση.

Πηγές:

Συκώτι, Θαλασσινά, Κάσσιους, Σουσάμι, Καρύδια, Ηλιόσποροι, Φακές, Μανιτάρια, Σοκολάτα  

 

Συνένζυμο Q10

Είναι μια αντιοξειδωτική ουσία όπου βρίσκεται σε μικρές ποσότητες σε κάποιες τροϕές, αλλά συντίθεται και σε πολλούς ιστούς του σώματος

Πηγές:

Σόγια, Λιπαρά Ψάρια, Μοσχάρι, Δημητριακά ολικής αλέσεως, κοτόπουλο, Ξηροί καρποί. 

 

Ενδεικτικό μενού

Πρωινό

·                     1 ποτήρι γάλα 1,5% λιπαρά

·                     4 κουταλιές μούσλι

·                     3 αποξηραμένα δαμάσκηνα

·                     1 κουταλιά μαύρες σταφίδες

·                     4 καρύδια

·                     2 κουταλάκια μέλι

          ή

·                     1 ποτήρι ανάμεικτο φυσικό χυμό με φρούτα εποχής

·                     2 φρυγανιές ολικής άλεσης

·                     1 φέτα τυρί με χαμηλά λιπαρά

·                     1 φέτα γαλοπούλα

 

Δεκατιανό

·                     κριτσίνια ολικής άλεσης (οχι πάνω απο τέσσερα)

·                     λίγο μέλι

·                     1 φρούτο εποχής

          ή

·                     2 φρυγανιές ολικής άλεσης

·                     50γρ ανθότυρο ή cottage

·                     2 κουταλάκια μέλι

 

Μεσημεριανό

·                     Λαδερό φαγητό (π.χ φασολάκια, αρακά, μπάμιες, λαχανόρυζο, σπανακόρυζο, πρασόρυζο)

·                     Λίγο ανθότυρο

·                     1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης

·                     Σαλάτα εποχής με λίγο ελαιόλαδο

          ή

·                     Σαρδέλες ψητές (περίπου 15 τεμάχια)

·                     Βραστό ακατέργαστο ρύζι

·                     Βραστά λαχανικά με λίγο ελαιόλαδο

 

Σνάκ

·                     2 κομματάκια μαύρη σοκολάτα (περίπου 25γρ)

·                     1 φρούτο εποχής

          ή

·                     Φρούτα εποχής

·                     1 κουταλάκι μέλι

·                     1 κουταλιά ξηροί καρποί

 

Βραδινό

·                     1 τονοσαλάτα με μαρούλι, σουσάμι, πιπεριές, ντομάτα και σος απο μπαλσάμικο, μέλι και ελαιόλαδο

          ή

·                     Σαλάτα εποχής με κοτόπουλο, τριμμένη παρμεζάνα και σος απο γιαούρτι, άνηθο και ελαιόλαδο.

 

 

Καλή επιτυχία...

Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Δαμτζή Πένυ

 



Καταχωρήθηκε την: 19/03/2013
Newsletter
Θέλω να ενημερώνομαι
Διαγράψτε με
Η Πόλη μας
 
Οι σύλλογοι μας
 
Η ιστορία μας
 
Η Αγορά μας
 
Σας ενδιαφέρουν
 
Κέντ. Ενημ. Καταναλωτών
 
 
Copyright 2001-2006 IQ Επικοινωνίες
Συμβατότητα με τα πρότυπα:  Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!