IoniaNet  


Poll ID does not exist.
Για την σωστή ανάγνωση του website πρέπει να έχετε εγκατεστημένα στον υπολογιστή σας, τα παρακάτω προγράμματα.


Προτάσεις για Ανάπτυξη (συνέντευξη με τον Η. ΓΚΟΤΣΗ, τ.Δήμαρχο) 
Οικονομική

(Συνέντευξη στο ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΑΓΟΡΑΣ Ν.ΙΩΝΙΑΣ 2000)

Πανόραμα: Ποιες είναι οι αλλαγές που παρατηρείτε στη Ν. Ιωνία από την εποχή της διαόρφωσής της μέχρι σήμερα; Έχει μεταβληθεί η οικονομική δομή σήμερα;

Η. Γκότσης: Στην περιοχή της Ν. Ιωνίας πριν έλθουν οι πρόσφυγες κατοικούσαν ελάχιστοι βοσκοί και γεωργοί που προέρχονταν από το Μενίδι και τις Κουκουβάουνες. Η ιστορία της Ν. Ιωνίας ως συνοικισμού της Αθήνας αρχίζει το 1923. Τότε άρχισαν να εγκαθίστανται οι πρώτοι πρόσφυγες στην περιοχή που αργότερα απετέλεσε τα διοικητικά όρια της Ν. Ιωνίας Γρήγορα, έγιναν οι πρώτες βιομηχανίες χαλιών, ενώ σιγά σιγά εξ αιτίας των πολλών φθηνών και ιδιαίτερα ικανών χεριών άρχισαν να στήνονται βιομηχανίες στην περιοχή, η μία μετά την άλλη. Στην βιομηχανική ανάπτυξη της περιοχής συνέβαλαν οι αρκετοί αδόμητοι χώροι που υπήρχαν για τη στέγαση των εργοστασίων. Η κλωστοϋφαντουργία, όπως και η ταπητουργία ήταν οι κύριοι τομείς απασχόλησης και ο δευτερογενής τομέας μέχρι και το 1985 ήταν ιδιαίτερα ανεπτυγμένος. Σήμερα, πολλές από τις επιχειρήσεις που ευημερούσαν την δεκαετία του 70 έχουν κλείσει και ο κλάδος της βιομηχανίας όσο πάει και χειροτερεύει. Μεταξύ του 1978 και του 1984 έκλεισαν 369 κλωστοϋφαντουργικές μονάδες σε όλη την Ελλάδα και ήταν ο πρώτος κλάδος σε μείωση του αριθμού των καταστημάτων του, σύμφωνα με την ΕΣΥΕ. Αντίθετα, παρατηρείται αύξηση του τριτογενούς τομέα (εμπόριο και υπηρεσίες) φαινόμενο που παρατηρείται σε όλο τον Νομό Αττικής. Παρατηρείται έντονη αύξηση της εξάπλωσης του εμπορίου στο Δήμο με επισφράγισμα την ανέγερση δύο μεγάλων εμπορικών κέντρων στην Λεωφ. Ηρακλείου. Το ΙΟΝΙΑ CENTER και το ΙΟΝΙΑ 2000. Έτσι, η Ν. Ιωνία από εργατική πόλη μετεξελίχθηκε σε μια εμπορική πόλη με χιλιάδες καταστήματα.

Πανόραμα: Ποιες θα χαρακτηρίζατε ως στιγμές-σταθμούς στην ιστορία της Ν. Ιωνίας με το σκεπτικό ότι συνέβαλαν αποφασιστικά στην σημερινή εικόνα της;

Η. Γκότσης: Στιγμή-σταθμός, βεβαίως, ήταν όταν εγκαταστάθηκαν στην περιοχή οι πρώτοι πρόσφυγες. Επίσης, όταν δημιουργήθηκε μια τεράστια βιοηχανική παραγωγή κατά τη δεκαετία του 1970. Στη συνέχεια όμως, η παραγωγή συρρικνώθηκε, πολλά εργοστάσια έκλεισαν και στη θέση τους άνοιξαν εμπορικά καταστήματα.

Πανόραμα: Πώς φαντάζεστε την Ν. Ιωνία του 2000 και ποια είναι τα μέτρα που πιστεύετε ότι πρέπει να ληφθούν για να διατηρήσει την εξέχουσα θέση που σήμερα έχει;

. Γκότσης: Η τάση αλλαγής των χρήσεων στο Δήμο και η επικράτηση του εμπορίου σε συνδυασμό με τη συρρίκνωση του δευτερογενούς τομέα προδικάζει τις σημερινές τάσεις. Έτσι, λοιπόν, θα πρέπει να επικεντρώσουμε την προσοχή μας ώστε να διατηρηθεί η μεγάλη εμπορική κίνηση που υπάρχει σήμερα και που δημιουργείται σε μεγάλο βαθμό από την εισροή καταναλωτών από όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής. Για να διατηρηθεί η εισροή καταναλωτών πρέπει να επιτευχθούν οι παρακάτω στόχοι:
Να διατηρηθεί το πλεονέκτημα τιμών στην περιοχή που ισχύει σήμερα.

Να υπάρξει ευρεία γκάμα προϊόντων και άλλων υπηρεσιών συμπληρωματικών του εμπορίου.

Να δημιουργηθεί το κατάλληλο περιβάλλον που θα διευκολύνει την εμπορική κίνηση στη Ν. Ιωνία.

Να ληφθεί μέριμνα για σωστή προσπέλαση και στάθμευση των οχημάτων στο εμπορικό κέντρο.

Να γίνει προβολή των καταστημάτων και των εμπορικών υπηρεσιών που προσφέρει η περιοχή.

Για την επίτευξη αυτών των στόχων θα ήθελα να προτείνω μερικά πράγματα που πιστεύω ότι θα τονώσουν την εμπορική κίνηση:

  1. Δημιουργία κτιρίου πολλαπλών χρήσεων στο οικοδομικό τετράγωνο 150 που θα συμβάλλει στην ισόρροπη ανάπτυξη του εμπορικού κέντρου της Ν. Ιωνίας, που σήμερα επεκτείνεται προς το Δήμο Ηρακλείου. Η ύπαρξη υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων και χώρων πολιτιστικών και αθλητικών δραστηριοτήτων στο πολύκεντρο θα καλύψει άμεσες ανάγκες.
  2. Για την εξυπηρέτηση τόσο των κατοίκων και εργαζομένων στη Ν. Ιωνία, όσο και των καταναλωτών που εισρέουν από άλλες περιοχές προτείνω τη δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης κοντά στο εμπορικό κέντρο.
  3. Είναι επίσης αναγκαία η αύξηση χώρων αναψυχής στην κεντρική εμπορική περιοχή, που θα τονώσει την κίνηση τόσο τις ώρες λειτουργίας των καταστημάτων, όσο και όταν τα καταστήματα παραμένουν κλειστά.
  4. Δημιουργία εκθεσιακού κέντρου και διοργάνωση εκθέσεων όπου οι βιομηχανίες και βιοτεχνίες της περιοχής θα μπορούν σε μόνιμη βάση να εκθέτουν τα προϊόντα τους, συμβάλλοντας παράλληλα και στην αύξηση της εμπορικής κίνησης στον δήμο.
  5. Τέλος, θα ήταν καλό, να τονωθεί η πολιτιστική και αθλητική κίνηση με τη δημιουργία εκθέσεων, αθλητικών εγκαταστάσεων, κέντρου ενόργανης γυμναστικής και χορού.

Όλοι οι φορείς πρέπει να συνεργαστούν για να δεχτεί η Ν. Ιωνία το 2000 όπως της αξίζει, δηλαδή με το κεφάλι ψηλά!

Εύα Σεϊντή



Καταχωρήθηκε την: 10/02/2006
Newsletter
Θέλω να ενημερώνομαι
Διαγράψτε με
Η Πόλη μας
 
Οι σύλλογοι μας
 
Η ιστορία μας
 
Η Αγορά μας
 
Σας ενδιαφέρουν
 
Κέντ. Ενημ. Καταναλωτών
 
 
Copyright 2001-2006 IQ Επικοινωνίες
Συμβατότητα με τα πρότυπα:  Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!