Νέα Ιωνία Αττικής
IoniaNet  


Poll ID does not exist.
Για την σωστή ανάγνωση του website πρέπει να έχετε εγκατεστημένα στον υπολογιστή σας, τα παρακάτω προγράμματα.


ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ, ΠΟΥ ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΑΝ Ο ΦΥΣΙΟΛΑΤΡΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ ΚΑΙ Η ΟΙΚΕΙΑ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ 
Τα νέα της πόλης μας

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ, ΠΟΥ ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΑΝ Ο ΦΥΣΙΟΛΑΤΡΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ ΚΑΙ Η ΟΙΚΕΙΑ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ

 

Μία ενδιαφέρουσα εκδήλωση αφιερωμένη στον σπουδαίο Έλληνα λογοτέχνη Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη, την οποία συνδιοργάνωσαν η Ιερά Μητρόπολη Ν. Ιωνίας, Ν. Φιλαδελφείας, Ν. Χαλκηδόνος & Ηρακλείου και ο Φυσιολατρικός Όμιλος Νέας Ιωνίας (Φ.Ο.Ν.Ι.), πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τετάρτης (21/2), στον Δημοτικό Κινηματογράφο Νέας Ιωνίας «Αστέρας».

 

ΠΡΟΛΟΓΟΣ π. ΕΠΙΦΑΝΙΟΥ ΑΡΒΑΝΙΤΗ

Την εκδήλωση προλόγισε ο Πρωτοσύγκελος της Ιεράς Μητρόπολης Πανοσιολογιότατος Αρχιμανδρίτης π. Επιφάνιος Αρβανίτης, ο οποίος ήταν και ο συντονιστής της, λέγοντας πως: «Αγαπητοί μου αδελφοί, εισήλθαμε με τη Χάρη του Θεού στην πνευματικότερη και «ωραιότερη», κατά την υμνογραφία μας, περίοδο εκκλησιαστικού έτους μας, στην ευλογημένη περίοδο της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, σε μια περίοδο ιερή, μία περίοδο αγιοπνευματικής χαρμολύπης, η οποία, καθώς «αναβαίνωμεν» προς τα πνευματικά Ιεροσόλυμα, για να συναντήσουμε τον Παθόντα και Αναστάντα δι’ ημάς Κύριο, καθίσταται όλο και πιο ιερή.», προσθέτοντας πως: «Σε αυτή τη δύσκολη και αγωνιστική πορεία προς το Πάσχα, πώς είναι δυνατόν να μη θυμηθεί κανείς, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο μεγάλος Έλληνας λογοτέχνης Κώστας Βάρναλης, τον αγωνιστή «Χριστιανό της ουσίας και των τύπων, της πίστης και του δόγματος, της ψυχής και του κανόνα, της θεωρίας και της πράξης, εκείνον, που μπορεί να μην ήταν ο μόνος πιστός άνθρωπος, ήταν, ωστόσο, ο μόνος θρησκευτικός «ποιητής» του καιρού μας»… τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη; Πράγματι, η περίοδος της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής μοιάζει ως η ιδανικότερη περίοδος για να μιλήσει κάποιος γι’ αυτόν τον μεγάλο και σπουδαίο Έλληνα λογοτέχνη, γι’ αυτόν τον ακοίμητο πνευματικό εργάτη, αφού κάθε λόγος ή κάθε θεματική αναφορά προς τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη απαιτεί μία ψυχική προετοιμασία, μία πνευματική κάθαρση, κάποιο, ας πούμε, είδος προσευχής και νηστείας.».

 

Συνεχίζοντας, ο π. Επιφάνιος ανέφερε μεταξύ άλλων πως: «Βεβαίως, πολλοί και σπουδαίοι έχουν γράψει γι’ αυτόν τον μεγάλο λογοτέχνη και πολλά ακόμη συνεχίζουν και θα συνεχίζουν να γράφονται, αφού όσο ταπεινά και καταφρονεμένα έζησε ο Παπαδιαμάντης, τόσο μεγάλη υπήρξε η μεταθανάτια δόξα του, καθώς και η πολύτροπη επίδραση που άσκησε το έργο του. Άλλωστε, ο χαρακτηρισμός που του αποδίδει ο Κωνσταντίνος Καβάφης ως «κορυφή των κορυφών» ή και ως «ο άγιος των ελληνικών γραμμάτων» μόνο τυχαίος δεν είναι. Ο νομπελίστας ποιητής Γεώργιος Σεφέρης, στο δοκίμιό του για τον Μακρυγιάννη, έγραψε: «Ο Μακρυγιάννης είναι ο πιο σημαντικός πεζογράφος της νέας Ελληνικής Λογοτεχνίας, αν όχι ο πιο μεγάλος, γιατί έχομε τον Παπαδιαμάντη.». Πράγματι, μόνο όταν εισέλθει κάποιος στο βάθος του μυστηριακού σύμπαντος του Παπαδιαμάντη και βουλιάξει στην απόλαυση των κειμένων του, θα αντιληφθεί τη σημασία και την αλήθεια των χαρακτηρισμών αυτών, αφού τόσο η σεμνή, ταπεινή, ασκητική και ιεροπρεπής φιγούρα του, όσο, βεβαίως, και η δυνατή του πένα, η οποία χάρισε σπάνιες και αριστοτεχνικές σελίδες στη νεοελληνική λογοτεχνία, εμπνέοντας φίλους και θαυμαστές από την εποχή που ζούσε ακόμη.» και ολοκλήρωσε την ομιλία του αναφερόμενος σε βιογραφικού περιεχομένου στοιχεία σχετικά με τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη.

 

ΟΜΙΛΙΑ κ. ΙΩΑΝΝΟΥ

Αμέσως μετά, τον λόγο έλαβε ο Πρόεδρος του Φ.Ο.Ν.Ι. κ. Χρήστος Ιωάννου, λέγοντας πως: «Ο Φυσιολατρικός Όμιλος Νέας Ιωνίας, συνεχίζοντας τις πολιτιστικές εκδηλώσεις, παρουσιάζει σήμερα με συνδιοργάνωση με την Ιερά Μητρόπολης Νέας και Φιλαδελφείας και υπό την αιγίδα του Σεβασμιοτάτου Μητροπολίτου μας κ.κ. Γαβριήλ την εκδήλωση: «Η ζωή και το έργο του Παπαδιαμάντη». Ίσως φανεί παράξενο πώς ένας Φυσιολατρικός Όμιλος διοργανώνει εκδήλωση για τον Παπαδιαμάντη. Καθόλου, όμως, δεν είναι παράδοξο, γιατί ο Παπαδιαμάντης λάτρευε τη φύση και γιατί ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης μπορεί να χαρακτηρισθεί πεζογράφος του ανοιχτού χώρου και υμνητής του μεγαλείου της φύσης, όχι μόνο γιατί το ενδιαφέρον του είναι ευδιάκριτο όσον αφορά το περιβάλλον, αλλά και για την αρμονική ένταξη της θεώρησής του στα έργα του. Συχνά, μάλιστα, χρησιμοποιεί την άποψη αυτή, προκειμένου να διαχειρισθεί την υπόθεση του έργου και όχι ως παραπληρωματικό στοιχείο. Για το φυσικό τοπίο, ιδιαίτερα, δεν περιορίζεται στα χαρακτηριστικά των αντίστοιχων δημιουργών της δυτικής λογοτεχνίας του ρομαντισμού. Το βλέμμα του, απόλυτο φυσικό, τονίζει τα υφιστάμενα στοιχεία, περιγράφοντάς τα με λεπτομέρεια σε βαθμό ανεκτό, χωρίς υπερβολές και εκφράσεις θαυμασμού. Επί μέρους τοπία, όπως η θάλασσα, οι βράχοι, ο γιαλός, τα όρη, τα φαράγγια προβάλλονται και είναι εκεί όπου συμβαίνουν οι μικρές ή μεγάλες ιστορίες.», προσθέτοντας πως: «Και για έναν ακόμα λόγο προτείναμε την εκδήλωση αυτή: Γιατί ο Παπαδιαμάντης, μέσα από την πίστη του στην ορθοδοξία και την αγάπη του προς την πατρίδα του, την Ελλάδα, μίλησε απλά και κατ’ ευθείαν στην καρδιά του λαού μας. Και ορισμένες σκέψεις του μένουν ως αποφθέγματα στην Ιστορία των Ελλήνων. Ελπίζουμε ότι με τη σημερινή εκδήλωση θα αναδείξουμε τη ζωή και το έργο του Παπαδιαμάντη.», ενώ ολοκληρώνοντας τη σύντομη ομιλία του ευχαρίστησε όλες και όλους όσοι συνετέλεσαν στο να πραγματοποιηθεί η συγκεκριμένη εκδήλωση, καθώς και τους παρευρισκόμενους.

 

ΟΜΙΛΙΑ κας ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

Η εκδήλωση συνεχίστηκε με την κ. Αθηνά Παπαγεωργίου, Διευθύντρια του Μουσείου «Παπαδιαμάντη», στη Σκιάθο, η οποία, αφού ανέφερε πως: «Καλώς σας βρίσκω τούτη τη μέρα του Θεού, τούτη τη μέρα τ’ ουρανού και του κυρ-Αλέξανδρου.» παρουσίασε με ιδιαίτερα κατατοπιστικό λόγο τη ζωή και το έργου του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, μέσα από μια εξαιρετική νοερή επίσκεψη στο σπίτι του μεγάλου Έλληνα λογοτέχνη, με «Ήχο και Φως».

 

ΟΜΙΛΙΑ κ. ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

Ακολούθως, τον λόγο έλαβε ο Θεολόγος-Συγγραφέας κ. Δημήτριος Μαυρόπουλος, ο οποίος εισηγήθηκε της κύριας ομιλίας της βραδιάς, με τίτλο: «Είναι επίκαιρος ο Παπαδιαμάντης σήμερα;», λέγοντας πως: «Στο μυθιστόρημα: «Η Γυφτοπούλα», εισάγοντας ο Παπαδιαμάντης την περίπτωση του Πλήθωνα, γράφει ως εν εισαγωγή: «Ο Γεώργιος Γεμιστός ήτο ανήρ σοφότατος και πολυμαθέστατος. Ήτο τόσον ανώτερος του χρόνου καθ’ ον έζη, όσον η αρχαία εποχή ήτο ανωτέρα της τότε αθλίας εποχής, και όσον η αθλία εκείνη εποχή ήτο ουχ ήττον ανωτέρα της σήμερον απροσδιορίστου εποχής.». Νομίζω ότι βρισκόμαστε και σήμερα σε μια απροσδιόριστη εποχή, μ’ όλο που περισσεύουν οι αναλύσεις τόσων ειδικών, που μας υπαγορεύουν συγκεκριμένους προσδιορισμούς, σε μια ποικιλία, όμως, που αντί να αποσαφηνίζει, μάλλον επιφέρει σύγχυση. Γι’ αυτό ο σημερινός άνθρωπος έχει ανάγκη να εντάσσεται σε ομάδες, πραγματικές ή φαντασιακές, καθεμιά από τις οποίες προτείνει μια διαφορετική ανάγνωση της Ιστορίας και έναν διαφορετικό άξονα αναφοράς, γύρω από τον οποίο θα οργανώσει τον βίο του. Από τον κανόνα αυτόν δεν εξαιρούνται ασφαλώς και οι παρόντες, τουλάχιστον όσον αφορά τον εαυτό μου.».

Συνεχίζοντας, ο κ. Μαυρόπουλος είπε πως: «Το 1961, μαθητής της προτελευταίας τάξης του Γυμνασίου, παρακολούθησα την εκδήλωση για τα πενηντάχρονα από τον θάνατο του Παπαδιαμάντη στην αίθουσα του «Παρνασσού». Ένας από τους ομιλητές ήταν ο Ζήσιμος Λορεντζάτος. Η ομιλία του επηρέασε βαθύτατα τη ζωή μου. Πιστεύω ότι τότε ο Παπαδιαμάντης μπήκε καθοριστικά στον δρόμο μου και «ανεπαισθήτως» άρχισε να οργανώνει τον βίο μου.

Μεγαλώνοντας, άρχισα να αντιλαμβάνομαι ότι και άλλοι κινούνταν σ’ αυτόν τον άξονα ζωής, κι άρχισα να τους θεωρώ συγγενείς μου, σόι μου, έστω κι αν δεν τους γνώριζα προσωπικά.

Από το 1961 μέχρι σήμερα η οικογένεια αυτή έχει όλο και περισσότερα μέλη∙ γνωστά ή άγνωστα μεταξύ τους δεν έχει σημασία. Είναι εμφανές ότι σήμερα ο Παπαδιαμάντης με το έργο του και τη ζωή του αποτελεί σημείο αναφοράς για πολλούς. Και δεν αναφέρομαι στις ποικίλες ενασχολήσεις με το έργο του Παπαδιαμάντη∙ ενασχολήσεις που έχουν αναπτυχθεί στους ακαδημαϊκούς -κυρίως- κύκλους, με θετικές ή αρνητικές αποτιμήσεις, που, ίσως, και να μην έχουν σχέση με τη ζωή, αλλά σε προσλήψεις, που λειτουργούν ως παιδεία ζωής σε ανθρώπους γνωστούς και άγνωστους, σπουδαίους και απλούς.», προσθέτοντας πως: «Στο ερώτημα: «Γιατί συμβαίνει αυτό;», η απάντηση δεν είναι ούτε αυτονόητη, ούτε εύκολη. Θα καταθέσω μία προσωπική άποψη γνωρίζοντας ότι μπορεί να εκτίθεται σε ενστάσεις.

Α. Τα μεγάλα -διαχρονικά- θέματα, που όριζαν την Ιστορία του ανθρώπου, του σημερινού συμπεριλαμβανομένου, είναι:

1. Ο μεταφυσικός άξονας αναφοράς

2. Η «οδός ζωής»

3. Οι σχέσεις των ανθρώπων

4. Η σχέση με τη φύση.

Πολλοί σπουδαίοι δημιουργοί, στα όρια του νεοελληνικού βίου των τελευταίων 188 ετών από την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους, έχουν ξεδιπλώσει αναγνώσεις και θέσεις, που εμπεριέχουν προτάσεις για νοηματοδότηση ή ανανοηματοδότηση του κοινού βίου. Οι προθέσεις τους είναι εμφανείς, είτε δια του δοκιμιακού, είτε δια του λογοτεχνικού λόγου. Νομίζω ότι η διαφορά, μεγάλη μάλιστα διαφορά, με τον λόγο του Παπαδιαμάντη έγκειται στο ότι αυτός υπαινίσσεται τα αδιέξοδα και τις λύσεις, χωρίς να προβάλλεται ως διδάσκαλος ή μεσσιανικός απόστολος. Μέσω αυτών των υπαινικτικών αναφορών καλεί σε διάλογο τους αναγνώστες του, τότε και τώρα, χωρίς να τους εγκλωβίζει σε τάχατες αντικειμενικές προδιαγραφές∙ τους καλεί, δηλαδή, σε σχέση.

Με αυτόν τον τρόπο γίνεται επίκαιρος σε εποχές όπως η σημερινή απροσδιόριστη εποχή, που οι περισσότεροι άνθρωποι, κυρίως οι νέοι άνθρωποι, θέλουν να αναπτύξουν τον βίο τους, χωρίς να παγιδεύονται σε εξουσιαστικές συνταγές, που διαμορφώνουν οι ιδεολογικοί εγκλωβισμοί. Κατά τούτο μας στήνει ξανά και ξανά μια γιορτή Παναθηναίων, όπου όταν φτάνουμε στην Ελευσίνα, όλοι χαρούμενοι ασφαλώς, άλλοι θα μείνουμε με τους νάρθηκες στα χέρια και άλλοι θα κατεβούμε στον μυστικό κόσμο του ως μυσταγωγοί.

Β. Η σπουδή αυτών των θεμάτων μέσα από το έργο του Παπαδιαμάντη, τον χαρακτήρα και τις αξίες του Παπαδιαμάντη, διαμόρφωσαν δύο παραδόσεις: η οικογενειακή του και η κολλυβαδική, στενά συνδεδεμένες μεταξύ τους. Αυτές οι παραδόσεις εμφύτευσαν εντός του την αρχετυπική εικόνα της εκκλησιαστικής κοινότητας, και με βάση αυτή την εικόνα λειτουργούν τα κριτήρια δικαιώσεως του ανθρώπου.».

 

Ακόμη, ο κ. Μαυρόπουλος ανέφερε πως: «Ο Παπαδιαμάντης, είναι λογοτέχνης, είναι ποιητής. Δεν είναι δάσκαλος ή, πολύ περισσότερο, «πατήρ» της Εκκλησίας. Το ίδιον του λογοτεχνικού του έργου είναι ότι περιγράφει την οδοιπορία των ανθρώπων, αλλά και τις καταστάσεις του κόσμου τους (και κόσμου του) ως παρατηρητής. Συνεπώς, με βάση την αρχετυπική εικόνα, που φέρει μέσα του, ενδιαφέρεται να περιγράψει πρόσωπα και πράγματα, όχι να καταθέσει στοχασμούς και ιδέες.».

Επίσης, ο κ. Μαυρόπουλος, χρησιμοποιώντας αποσπάσματα από το έργο του Παπαδιαμάντη έδωσε το γενικότερο στίγμα της γραφής του και των στόχων του, αναδεικνύοντας τις απόψεις του για διάφορα θέματα, όπως: «Της αμαρτίας ως απώλειας της οδού, της μετάνοιας ως διαρκούς οδοιπορία και της σωτηρίας ως ένταξης ή επανένταξης στο σώμα της κοινότητας», κι ακόμη είπε μεταξύ άλλων πως: «Θα μπορούσε να πει κανείς ότι όλο το έργο του είναι μία σπουδή της οδοιπορίας προς την εδώ και τώρα αλλά όχι ακόμη Βασιλεία του Θεού. Περιγράφοντας τα πρόσωπα και τα πράγματα μας επιτρέπει να ψηλαφίσουμε την παρουσία του Παραδείσου ή να αντιληφθούμε τις συνέπειες της απουσίας του.».

 

Ακολούθως, ο κ. Μαυρόπουλος επισήμανε μεταξύ άλλων πως: «Ο Παράδεισος του Παπαδιαμάντη δεν είναι μια θρησκευτική φενάκη. Είναι παρουσία ιστορική, του παρόντος χρόνου και του μέλλοντος αιώνος.», διευκρίνισε πως στο έργο του Παπαδιαμάντη: «Η μετάνοια δεν είναι στιγμιαία πράξη, αλλά διαρκής άσκηση.» και ολοκλήρωσε την ενδιαφέρουσα εισήγησή του λέγοντας χαρακτηριστικά πως: «Αυτός είναι ο Παπαδιαμάντης. Ο ίδιος θα διακηρύξει: «Εγώ είμαι τέκνον γνήσιον της Ορθοδόξου Εκκλησίας, εκπροσωπουμένης υπό των επισκόπων της.». «Τελευταία απάντησις εις τον «Λόγον»: «Είσαι, μακάριε!», επιφέρει ο Ζήσιμος Λορεντζάτος στο άρθρο του για τον Παπαδιαμάντη, γραμμένο το 1961.».

 

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Η εκδήλωση συνεχίστηκε με τη θεατρική παρουσίαση-διασκευή του διηγήματος του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, με τίτλο: «Ο Αειπλάνητος», από τους ηθοποιούς κ.κ. Θανάση Χαλκιά και Νίκο Τσιμάρα, σε σκηνοθεσία της κ. Ηλέκτρας Γεννατά, και αμέσως μετά η Βυζαντινή Χορωδία της οικείας Ιεράς Μητρόπολης, υπό τη διεύθυνση του Άρχοντος Πρωτοψάλτου της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας κ. Χουρμούζιου Νταραβάνογλου, απέδωσε με υπέροχο τρόπο χριστιανικούς εκκλησιαστικούς ψαλμούς και ύμνους.

 

ΟΜΙΛΙΑ κ.κ. ΓΑΒΡΙΗΛ

Κατόπιν, τον λόγο έλαβε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ν. Ιωνίας, Ν. Φιλαδελφείας, Ν. Χαλκηδόνος και Ηρακλείου κ.κ. Γαβριήλ, λέγοντας πως: «Απόψε, αποδώσαμε φόρο τιμής σ’ έναν μεγάλο Έλληνα λογοτέχνη, αλλά και έναν γνήσιο Ορθόδοξο Χριστιανό, τον κυρ-Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη, για τον οποίον τόσα πολλά έχουν λεχθεί, τόσα πολλά έχουν γραφτεί, και νομίζω ότι όλοι μας έχουμε μέσα μας κτήμα εις την καρδιά μας και στον νου μας το μεγάλο του έργο, τη συμβολή του τόσο εις τη διατήρηση των Γραμμάτων, αλλά πολύ περισσότερο σε κάτι το οποίο ειπώθηκε, και θέλω να το υπογραμμίσω εγώ, στη διαφορά μεταξύ θρησκοληψίας και γνήσιας θρησκευτικής ταυτότητας, κάτι για το οποίο η Εκκλησία μας πολλά χρόνια, αιώνες, πάσχει και νομίζω ακόμα έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας για να διακρίνουμε αυτή ακριβώς την πολύ σημαντική τοποθέτησή μας μέσα στον χώρο της Εκκλησίας. Κάτι το οποίο ο μακαριστός κυρ-Αλέξανδρος το είχε και το άφησε σε εμάς ως μία γνήσια παρακαταθήκη. Θα το ονόμαζα πολύ απλά: Ένα Ρωμαίικο Πνεύμα. Διότι αυτό είναι το Ρωμαίικο Πνεύμα∙ να μπορείς να ισορροπείς ανάμεσα σ’ αυτό το οποίο θέλει πραγματικά ο Χριστός και σ’ αυτό το οποίο οι άνθρωποι έχουν «βαφτίσει» ως χριστιανικές διδασκαλίες, για να μπορέσουμε μέσα από αυτόν τον τρόπο να εξυπηρετήσουμε τα δικά μας συμφέροντα και τις δικιές μας επιδιώξεις. Θέλω, λοιπόν, να το υπογραμμίσω αυτό, να το αναδείξω σήμερα, και να ευχαριστήσω τον Φυσιολατρικό Όμιλο της Νέας Ιωνίας, τον Πρόεδρό του τον κ. Ιωάννου και όλα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, για την άριστη αυτή συνεργασία, για να μπορέσουμε να πραγματοποιήσουμε σήμερα, απόψε, την Εσπερίδα αυτή∙ Εσπερίδα τιμής, εκδήλωση τιμής για τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη. Να ευχαριστήσω τους δύο ομιλητές, την κ. Παπαγεωργίου και τον κ. Μαυρόπουλο, για όλα όσα μας είπαν, και εικονικά αλλά και Θεολογικά, για το έργο και τη ζωή του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. Να ευχαριστήσω τη Χορωδία μας, το θεατρικό, το οποίο είδαμε, και μας έδωσε μια πολύ όμορφη διάθεση, για την εικόνα που είχε ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης για τα της Εκκλησίας.», ευχαρίστησε όλους τους παρευρισκόμενους για την παρουσία τους στην εκδήλωση, και ολοκλήρωσε λέγοντας πως: «Να ευχηθώ σε όλους σας καλή και ευλογημένη Τεσσαρακοστή, και να ευχηθώ όλοι μας να ομοιάσουμε σε αυτόν ακριβώς τον μεγάλο Έλληνα Ορθόδοξο λογοτέχνη, Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη.».

 

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την αποφώνηση του Πανοσιολογιότατου Αρχιμανδρίτη π. Επιφάνιου Αρβανίτη, ο οποίος ανέφερε πως: «Επιτρέψτε μου να κλείσω με τα παρακάτω λόγια του σπουδαίου μας λογοτέχνη, μέσα από τα οποία εκδηλώνεται φανερά η πίστη του στον Τριαδικό Θεό, η αγάπη του για την Αγία Εκκλησία μας, αλλά και ολόκληρο το περιεχόμενο του σπουδαίου έργου του. Ο ίδιος αναφέρει: «Όσον ζω και αναπνέω και σωφρονώ, δεν θα παύσω να υμνώ μετά λατρείας τον Χριστόν μου, να περιγράφω μετ’ έρωτος την φύσιν και να ζωγραφώ μετά στοργής τα γνήσια ελληνικά ήθη.». Σας ευχαριστούμε. Καλή Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή.».

 

Επίσης, οφείλουμε να σημειώσουμε πως στην εκδήλωση μεταξύ άλλων διακρίναμε τον Δήμαρχο Νέας Ιωνίας κ. Ηρακλή Γκότση, τον επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Δημιουργία Αλληλεγγύη» κ. Παναγιώτη Μανούρη, την επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Δύναμη προοπτικής» κ. Δέσποινα Θωμαΐδου, τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας Φυσιολατρικών, Ορειβατικών, Εκδρομικών Σωματείων Ελλάδας κ. Βασίλειο Κατσαντώνη, και ακόμη παρευρίσκονταν πολλοί Πρόεδροι και εκπρόσωποι τοπικών συλλόγων και μικρασιατικών σωματείων.

 

Παναγιώτα Σούγια

 

 

Η κ. Ευκλείδου μέλος του ΔΣ του ΦΟΝΙ

Ο Πρωτοσύγκελος της Ιεράς Μητρόπολης Πανοσιολογιότατος Αρχιμανδρίτης π. Επιφάνιος Αρβανίτης

Ο Πρόεδρος του Φ.Ο.Ν.Ι. κ. Χρήστος Ιωάννου

Ο Θεολόγος-Συγγραφέας κ. Δημήτριος Μαυρόπουλος

Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ν. Ιωνίας, Ν. Φιλαδελφείας, Ν. Χαλκηδόνος και Ηρακλείου κ.κ. Γαβριήλ

Η κ. Αθηνά Παπαγεωργίου(αριστερά), Διευθύντρια του Μουσείου «Παπαδιαμάντη», στη Σκιάθο,με την κ. Ευκλείδου από το ΔΣ του ΦΟΝΙ

 



Καταχωρήθηκε την: 01/03/2018
Newsletter
Θέλω να ενημερώνομαι
Διαγράψτε με
Η Πόλη μας
 
Οι σύλλογοι μας
 
Η ιστορία μας
 
Η Αγορά μας
 
Σας ενδιαφέρουν
 
Κέντ. Ενημ. Καταναλωτών
 
 
Copyright 2001-2006 IQ Επικοινωνίες
Συμβατότητα με τα πρότυπα:  Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!