IoniaNet  


Ψηφοφορία
ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΘΑ ΕΠΙΤΥΧΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ;
ΔΕΝ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ 35.1%
ΝΑΙ 33.3%
ΟΧΙ 31.6%

 

 
 

Για την σωστή ανάγνωση του website πρέπει να έχετε εγκατεστημένα στον υπολογιστή σας, τα παρακάτω προγράμματα.


ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ Ν. ΙΩΝΙΑΣ ΕΝΕΚΡΙΝΕ ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ-ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ ΣΤΟΝ ΓΕΙΤΟΝΙΚΟ ΔΗΜΟ 
Τα νέα της πόλης μας

ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ Ν. ΙΩΝΙΑΣ ΕΝΕΚΡΙΝΕ ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ-ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ ΣΤΟΝ ΓΕΙΤΟΝΙΚΟ ΔΗΜΟ

Ένα σοβαρό θέμα συζητήθηκε κατά τη διάρκεια της διεξαγωγής της 10ης Τακτικής Συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ν. Ιωνίας, που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Δευτέρας (8/5), στο Δημαρχιακό Μέγαρο της πόλης μας. Αμέσως μετά τις ερωτήσεις των δημοτικών συμβούλων(διαβάστε εδώ σχετικό άρθρο)τον λόγο έλαβε ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος, κ. Πρόδρομος Αβακουμίδης, ο οποίος ανέπτυξε το σκεπτικό του, σχετικά με το ψήφισμα που κατέθεσε προς έγκριση, με περιεχόμενο τη συμπαράσταση του Δήμου Ν. Ιωνίας προς τον Δήμο Ν. Φιλαδέλφειας για την «αποκατάσταση της δημοκρατικής λειτουργίας» στη γειτονική πόλη, με αιτία τα συνεχιζόμενα κρούσματα βίας στη γειτονική πόλη, ως απόρροια της έντονης διαμάχης για την κατασκευή του νέου γηπέδου της ΑΕΚ.

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Αβακουμίδης κατέθεσε το ακόλουθο ψήφισμα:

«ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ Ν. ΙΩΝΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Νέας Ιωνίας, σε συνέχεια προηγούμενου ψηφίσματος συμπαράστασης προς τον Δήμο Νέας Φιλαδέλφειας, εκφράζει την έμπρακτη αλληλεγγύη και τη συμπαράστασή του στη δημόσια εκδήλωση του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας, τη Δευτέρα 15 Μαΐου, με κεντρικό θέμα την υπεράσπιση:

α) της Δημοκρατίας στη πόλη της Νέας Φιλαδέλφειας∙

β) της ελεύθερης έκφρασης των πολιτών∙ και 

γ) των Δημόσιων Χώρων.

Δεν μπορεί να συνεχίζεται επ’ άπειρον το ιδιότυπο καθεστώς «έκτακτης ανάγκης» που έχει επιβληθεί στην πόλης της Νέας Φιλαδέλφειας, όπου το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα του ελεύθερου συνέρχεσθαι (άρθρο 11, παρ. 1), έχει επί της ουσίας ανασταλεί η εφαρμογή του στην πράξη.

Καλούμε, τέλος, κάθε δημοκρατικό πολίτη του Δήμου μας να στηρίξει έμπρακτα με τη συμμετοχή του την προσπάθεια του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας για την αποκατάσταση της δημοκρατικής λειτουργίας στην πόλη της Νέας Φιλαδέλφειας.».

Στη συνέχεια, παρατίθενται οι τοποθετήσεις και οι διάλογοι για το ψήφισμα:

Αρχικά, ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος, κ. Πρόδρομος Αβακουμίδης, αναφέρθηκε στην επικείμενη συγκέντρωση, που πρόκειται να γίνει στην Πλατεία Πατριάρχου, στη Νέα Φιλαδέλφεια, την οποία οργανώνει ο Δήμαρχος Νέας Φιλαδέλφειας-Ν. Χαλκηδόνας, κ. Άρης Βασιλόπουλος, προσθέτοντας πως: «Με αφορμή, λοιπόν, αυτό το γεγονός και επιπλέον σε συνέχεια του προηγούμενου ψηφίσματος συμπαράστασης προς τη δημοτική αρχή της Νέας Φιλαδέλφειας για τα γεγονότα που συμβαίνουν εκεί.

Έχουμε το σπάσιμο, την καταστροφή του κατειλημμένου χώρου της «Στρούγκας», τον ξυλοδαρμό μελών του Δημοτικού Συμβουλίου και μελών της ανοιχτής συνέλευσης πριν τρία χρόνια. Στη συνέχεια έχουμε ματαιώσεις Δημοτικών Συμβουλίων, ξυλοδαρμό του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Δήμαρχος Νέας Φιλαδέλφειας έχει 600 σελίδες με απειλές. Αυτή η εκδήλωση αφορά ακριβώς αυτό, και το γράφω στο ψήφισμα, το άτυπο καθεστώς εξαίρεσης, που έχει επιβληθεί στον γειτονικό Δήμο. Ποιο είναι αυτό το άτυπο καθεστώς εξαίρεσης; Και λείπει και ο νομομαθής, ο φίλος μας, που κατέβασε το άλλο ψήφισμα, ο άλλος ο συνάδελφος, ο κ. Τσοπανίδης, για να τα ακούσει σήμερα αυτά. Ότι αυτό το ειδικό καθεστώς είναι ότι ενώ έχουμε το Συνταγματικό δικαίωμα του συνέρχεσθαι, στο Σύνταγμα, άρθρο 11, το γράφω εδώ, παράγραφος 1, όπως και το δικαίωμα της ελεύθερης δημόσιας έκφρασης οποιασδήποτε άποψης, αυτά τα δύο δικαιώματα στην περιοχή της Νέας Φιλαδέλφειας έχουν ανασταλεί στην πράξη. Στην πράξη δεν μπορείς να μιλήσεις ελεύθερα και δεν μπορείς να συναθροιστείς ελεύθερα. Θυμίζω και τη δημόσια συνάντηση, που ήταν παρών και ο Δήμαρχος, είχε κληθεί να παραστεί, και ακυρώθηκε, πάλι εξαιτίας αυτών των ανθρώπων, που σαφέστατα αποτελούν μια πολύ μικρή μερίδα  οπαδών. Ε, απέναντι σε αυτή την πολύ μικρή μερίδα οπαδών που συμπεριφέρεται με αυτόν τον τρόπο και έχει επιβάλει αυτό το ειδικό καθεστώς στην πόλη, πρέπει να σταθούμε απέναντι. Αυτό ήθελα να υπογραμμίσω με το ψήφισμά μου. Και ζητώ, επειδή είναι σίγουρο ότι κι εκείνη την ημέρα αυτοί οι άνθρωποι θα είναι παρόντες, θα πρέπει ο δημοκρατικός κόσμος και των δύο πόλεων να είναι παρών, για να τους απομονώσει επιτέλους και να τους καταδικάσει. Δεν μπορεί η Νέα Φιλαδέλφεια να συνεχίσει να υφίσταται αυτό το ειδικό καθεστώς έκτακτης ανάγκης, που έχει άτυπα επιβληθεί.».

Ηρακλής Γκότσης(Δήμαρχος Ν.Ιωνίας): Εμένα μου ζητήθηκε από τον Δήμαρχο της Φιλαδέλφειας να παρευρεθώ και του υποσχέθηκα να παρευρεθώ. Και, μάλιστα, ακυρώνω και μια δουλειά στην Κρήτη, που έπρεπε να πάω από εκεί πέρα, γιατί συμπίπτει εκείνη την ημέρα. Θεωρώ ότι πραγματικά θα πρέπει, ανεξάρτητα από το γήπεδο, η Φιλαδέλφεια δεν λειτουργεί σωστά σαν πόλη, οργανωμένη. Ο Δήμαρχος τις περισσότερες μέρες φεύγει από την πίσω πόρτα, του έχουν, αν δεν κάνω λάθος, δώσει και δύο αστυνομικούς να τον προστατεύουνε όταν κυκλοφορεί έξω. Δηλαδή, είναι μια κατάσταση, η οποία δεν μπορεί να συνεχιστεί. Βεβαίως, σε εμάς τρεις φορές γράψανε το Δημαρχείο και δεν ξέρω πόσες φορές το «Παναιτώλιο», ας πούμε. Και, μάλιστα, όχι με συνθήματα, τα οποία περικλείουν τιμή, ούτε για οπαδούς, δεν λέω για φιλάθλους. Νομίζω ότι είναι υποχρέωσή μας σαν Δήμος να συμπαρασταθούμε στην κατεύθυνση ότι θα πρέπει να αποκατασταθεί η Δημοκρατία στην πόλη και να υπάρχει η δυνατότητα ελεύθερης έκφρασης, ανεξάρτητα με το θέμα του γηπέδου. Έτσι; Και ο στόχος της συγκέντρωσης είναι αυτός.

Παναγιώτης Μανούρης(επικεφαλής «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ»): Σε ένα ψήφισμα είχαμε κάνει μια τοποθέτηση. Με βάση αυτή την τοποθέτηση και ακούγοντας και τον συνάδελφο τον κ. Αβακουμίδη θα έλεγα ότι (εντάξει, τον ξέρω, και δεν είναι προσωπικό το θέμα αυτό, βέβαια, είναι πιο συνολικό), και όψιμα, βεβαίως, θυμόμαστε τα Συνταγματικά δικαιώματα και ειδικά κάτω από τέτοιες συνθήκες, όταν ουσιαστικά, και πριν από καιρό, αυτό είχε βαφτιστεί «λαϊκή οργή». Και είχε γίνει και νομιμοποιηθεί, ακριβώς γιατί ήταν λαϊκό το ξέσπασμα. Σήμερα, λοιπόν, είναι οπαδικό, δεν είναι λαϊκό, και επειδή δεν λειτουργεί ο Δήμος (και προφανώς θα έπρεπε να λειτουργεί ο Δήμος, είναι βέβαιο αυτό), εμείς ερχόμαστε εδώ τώρα για να συζητήσουμε το θέμα αυτό, χωρίς να γυρνάμε πίσω και να σκεφτόμαστε τι δεν έχουμε πράξει όλο αυτό το διάστημα. Έστω ότι την εποχή εκείνη υπήρχε η άποψη ότι έπρεπε να συζητάμε με αυτά τα ζητήματα με βάση το τι λέει η Δικαιοσύνη, με βάση το τι λέει το Σύνταγμα για τη δημόσια τάξη, ποιοι την προστατεύουν. Σήμερα, λοιπόν, και ενώ έχουν επανειλημμένως γίνει διάφορα, και σε κόμματα και προπηλακισμοί και, και, και… ο συγκεκριμένος υπουργός, ο κ. Τόσκας, δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα. (εγώ δεν λέω γι’ αυτό που θα πάει ο Δήμος, είναι δικαίωμά του, να πάει εκεί, να συμπαρίσταται σε αυτή την ιστορία, και έτσι όπως το έβαλε εν πάση περιπτώσει – εμείς δεν λέμε ότι δεν πρέπει να λειτουργεί ο Δήμος), αλλά εμείς τι θα κάνουμε; Θα μαζέψουμε τους πολίτες της πόλης και θα συμβάλουμε στη μεγέθυνση του προβλήματος; Δηλαδή, θα βάλουμε τις οικογένειες κόντρα σε αυτούς τους «αλήτες» (έτσι θα τους αποκαλέσουν – αλλά δεν θέλω να πω ότι έτσι έχουν αποκαλεστεί), λες και κάποιοι άλλοι, που έδερναν, δεν ήταν αλήτες, και θα κάτσουμε να διευρύνουμε το πρόβλημα, βάζοντας στρατούς απέναντι. Γιατί αυτό θα γίνεται τώρα. Από τη μια μεριά θα είναι οι μεν κι απ’ την άλλη οι δε. Δεν υπάρχει διέξοδος; Είπατε την άλλη φορά για εφαρμογή των νόμων και υπήρχε και σ’ αυτό συζήτηση. Ναι, των νόμων, αλλά ποιων νόμων; Δεν τα λες καλά. Είπες ότι πρέπει, δηλαδή, να εφαρμοστεί αυτό που δεν είναι… Άκουσα ερμηνείες και ερμηνείες. Επαναλαμβάνω: Υπάρχουν πολλές ερμηνείες σε μία δικαστική απόφαση; Αν υπάρχουν πολλές ερμηνείες και έχει μια δικιά του οπτική, τότε θα πρέπει να λύσει και το πρόβλημα. Υπάρχει έννομη τάξη ή δεν υπάρχει; Όταν την καταλύουμε «α λα καρτ», θα υποστούμε και τις συνέπειες. Και αυτές οι συνέπειες γίνονται σήμερα πραγματικότητα.

Τότε έγιναν από αγανακτισμένους, έγιναν από Χρυσαυγίτες (δεν είναι το ίδιο, βέβαια, αλλά δεν έχει σημασία – βία χρησιμοποίησαν και οι μεν και οι δε), αναμείχθηκαν πολλές φορές, καπέλωσαν, για παράδειγμα: γιατί τις συγκεντρώσεις του Κ.Κ.Ε. δεν μπορεί να τις καπελώσουν; Γιατί έχουν περιφρούρηση. Αλλά στο «Σύνταγμα» απ’ έξω, αυτά που γινόντουσαν, δεν μας ένοιαζαν. Σήμερα, λοιπόν, τα οπαδικά (γιατί κι εκείνα οπαδικά ήτανε) ήρθαν στην αυθεντική τους μορφή, κατέβηκαν από την κερκίδα, λοιπόν, κι αποδίδουν δικαιοσύνη. Έτσι, λοιπόν, παίρνετε στην αυθεντική του μορφή αυτή την κινηματική λογική, που κατέληγε στο ξύλο, γιατί η κινηματική μορφή δεν έχει να κάνει, άλλο το ξύλο με τα Μ.Α.Τ., άλλο το ξύλο στον συμπολίτη σου, επειδή έχει διαφορετική άποψη και επειδή νόμισες ότι σου κάνει κακό, βέβαια, και τώρα, στην αυθεντική μορφή, το επαναλαμβάνω, γιατί αυτό λέγεται οπαδισμός, υπάρχουν τέτοια ζητήματα, τα οποία καταδικάσαμε όλοι στο Δημοτικό Συμβούλιο, όλοι τα καταδικάσαμε. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα κάνουμε τη δικιά μας επανάσταση εδώ, κόντρα σε αυτή τη διαδικασία. Υπάρχει έννομη τάξη. Υπάρχει; Αν υπάρχει, σήμερα πρέπει να δοθεί και η προστασία και η λύση. Οι κανόνες δουλεύουν. Ας πιάσουν αυτούς που σηκώνουνε τη βέργα (και τα είδα με τα μάτια μου, έτσι;) με καρφιά, είτε είναι από δω, είτε είναι από κει, όμως. Γιατί εγώ είδα την άλλη φορά δυο ομάδες να συγκρούονται. Και τρέχαμε πανικόβλητοι όσοι κάναμε ποδαρόδρομο εκείνη την ημέρα. Δυο ομάδες. Η μία ανέβαινε, η άλλη κατέβαινε. Λοιπόν, σε αυτή τη λογική θα μπει το Δημοτικό Συμβούλιο της Νέας Ιωνίας; Αυτό είναι θέμα ευαισθησίας; Ας εκπροσωπηθεί με τον Δήμαρχο εκεί κι από εκεί και πέρα να σταματήσουμε αυτό το γαϊτανάκι της Α.Ε.Κ., του Παναθηναϊκού, του Ολυμπιακού κ.τ.λ., διότι, εντάξει, είπαμε: Αυθεντική μορφή κατάλυσης της Δημοκρατίας. Το είχαμε πει και από τότε. Είπε και ο κ. Λαζαρίδης συγκεκριμένα πράγματα την άλλη φορά, δεν θα τα επαναλάβω, για προπηλακισμούς μπροστά σε πολιτικά πρόσωπα, τα οποία τότε ήταν «αγανάκτηση». Προπηλακισμός, τώρα, με ξύλο και με αίμα, αγανάκτηση, πώς γίνεται;

Κλείνω λέγοντας ότι: Κύριε Αβακουμίδη, και είναι προσωπικό τώρα, καταλαβαίνω το να είστε ευαίσθητος σε όλα αυτά, και δεν θεωρώ εγώ ότι το κάνετε για κανέναν άλλον λόγο. Αλλά, εμείς ως όργανο, είναι απαράδεκτο να συζητάμε ξανά και ξανά σε αυτή και με αυτή τη διάθεση, βάζοντας τους κατοίκους μας… βγάζουμε μια απόφαση: να πάμε εκεί και να δείξουμε, σε ποιους; Σε ποιους; Πολλοί από αυτούς είναι παιδιά, που ακολουθούν κάποιους άλλους, που έχουν ένα ξύλο στο χέρι και φωνάζουν. Γιατί; Ποια παιδιά είναι αυτά, τα υγιή παιδιά, και μεγάλοι, που έκαναν τα ίδια πράγματα; Όλοι σήκωσαν ένα καδρόνι; Όχι, βέβαια. Ας νουθετήσει η Πολιτεία, εφόσον είναι μία σοβαρή Δημοκρατική Πολιτεία! Δεν υπάρχει άλλη συζήτηση. Τα άλλα όλα είναι για να κάνουμε κουβέντα.

Παναγιώτης Τσουκαλάς(επικεφαλής «ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ»): Θέλω να πω δυο-τρία πράγματα. Κατ’ αρχήν, σε ό,τι αφορά το ζήτημα της Αστικής Δημοκρατίας, γιατί έτσι το ονομάζουμε, και της κατάλυσης του Συντάγματος, και κατά πόσον εφαρμόζονται οι νόμοι, και κατά πόσον ο κ. Τόσκας μπορεί ή θέλει, και όχι μόνο αυτός, αλλά και οι εκάστοτε υπουργοί αστικών κομμάτων, που έχουν πάρει αυτή τη θέση, να πούμε το εξής, εμείς από τη δική μας τη μεριά. Πρώτα από όλα η Δημοκρατία καταλύεται όταν πιάνουνε τους συνταξιούχους και τους βαράνε, και τους κόβουνε τις συντάξεις, τους εργαζόμενους δεν τους πληρώνουνε, στα εργοστάσια μέσα, στα «γκέτο» που υπάρχουνε κ.τ.λ., επικρατούνε αντίστοιχες καταστάσεις, και τέτοιου είδους Δημοκρατία είναι η Δημοκρατία αυτών των καθεστώτων. Η Δημοκρατία, δηλαδή, της καταστολής, της βίας, της αυθαιρεσίας και, φυσικά, της παραβίασης, να το πω έτσι, των υποτιθέμενων Συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων, που τίποτα από αυτά δεν είναι κατοχυρωμένο, γιατί τα παραβιάζουνε όποτε θέλουνε και ανάλογα με τα συμφέροντα, τα οποία υποστηρίζουνε. Π.χ., ο Μελισσανίδης, για να βάλουμε και πού είναι η διαχωριστική γραμμή, ή ο κάθε Μελισσανίδης (γιατί τώρα πάνε να φτιάξουνε γήπεδο και στου Γουδή, κι εκεί πράσινο είναι, χαρακτηρισμένο μάλιστα ως δασική έκταση) είναι ενταγμένος στο κομμάτι των επιχειρηματιών, στο κομμάτι αυτού του Συντάγματος, με λίγα λόγια, το οποίο όποτε γουστάρουνε το παραβιάζουνε κατά τη γνώμη τους. Και κακώς τους κάνουμε τον διαχωρισμό, επίσης, στο θέμα των ΑΕΚτζήδων κ.τ.λ. . Δηλαδή, εδώ δεν μιλάμε για έναν οπαδό, για έναν φίλαθλο, ο οποίος κάνει αυτή την ιστορία. Εδώ μιλάμε για στρατούς, οι οποίοι εξυπηρετούν συγκεκριμένα συμφέροντα κι αυτοί, και με αυτή την έννοια ο διαχωρισμός πρέπει να γίνει ανάμεσα στην Εργατική Τάξη, εκεί πρέπει να γίνει ο διαχωρισμός, και αυτά τα οποία παλεύει και υπερασπίζεται για τα δικαιώματά της κ.τ.λ., και ανάμεσα στα επιχειρηματικά συμφέροντα, τα οποία έχουν οδηγήσει, με την ανοχή τέτοιων κυβερνήσεων, όχι μόνον του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και των άλλων σήμερα, αλλά και των προηγούμενων κυβερνήσεων, οδηγούνε σε τέτοιου είδους καταστάσεις, έτσι ώστε οι λαϊκές ελευθερίες να καταστέλλονται. Όχι οι δημοκρατικές ελευθερίες! Να καταστέλλονται οι λαϊκές ελευθερίες των ανθρώπων. Και είμαστε οι πρώτοι εμείς που παλεύουμε και οι πρώτοι που καλούμε τον λαό, ακριβώς με την πάλη του, και στο πλαίσιο αυτής της διάκρισης, να σταματήσει όχι μόνο αυτή την εξέλιξη, αλλά τις κάθε είδους τέτοιες εξελίξεις. Δηλαδή, να τις πάρει ο κόσμος στα χέρια του και τα γήπεδα κ.τ.λ. και όλα αυτά να ανήκουν στον λαό. Αλλά πέρα από αυτό, και ο ίδιος ο Δήμαρχος, του οποίου η πρόταση δεν αναιρεί, δηλαδή δεν μιλάει για κάτι άλλο, από αυτό το οποίο λέει ο Μελισσανίδης. Λέει, αν κάνουν ορισμένα πράγματα κ.τ.λ., τότε μπορεί να διορθωθεί η κατάσταση. Έτσι, όμως, θα παραμείνει η εξουσία της διαχείρισης του γηπέδου και ό,τι προβλέπεται από αυτό, και έξω από αυτό θα είναι τα λαϊκά συμφέροντα, δηλαδή, η νεολαία κ.τ.λ. .

Συνεπώς, εμείς θέλουμε να καταθέσουμε ένα ψήφισμα, είμαστε σαν «Λαϊκή Συσπείρωση» και ενιαία πηγαίνουμε για διάφορα ζητήματα, ανάλογα τον χαρακτήρα του προβλήματος (μπορεί να είναι πανελλαδικός, μπορεί να είναι και τοπικός κ.τ.λ.). Θα διαβάσω εγώ το δικό μας ψήφισμα και από εκεί και πέρα να πάρετε θέση: «Η «Λαϊκή Συσπείρωση» Νέας Ιωνίας καταδικάζει τα γεγονότα της 27/4, με την επίθεση φερόμενων ως οπαδών της Α.Ε.Κ., ενάντια σε πολιτική εκδήλωση που διεξαγόταν στον Δήμο Νέας Φιλαδέλφειας. Είμαστε απερίφραστα ενάντια σε κάθε προσπάθεια απαγόρευσης, προβοκάτσιας, σπίλωσης της όποιας αντίθετης άποψης, είτε συμφωνούνε είτε διαφωνούνε με την κατασκευή του γηπέδου, σε κάθε απόπειρα περιορισμού της πολιτικής δράσης. Καταγγέλλουμε, επίσης, τις προσπάθειες να αξιοποιηθούν αυτά τα επαναλαμβανόμενα γεγονότα, για την επιβολή κλίματος αστυνομοκρατίας και τη νομιμοποίηση του ελέγχου και ρύθμιση της πολιτικής και κοινωνικής δραστηριότητας από τους κατασταλτικούς μηχανισμούς. Οι ευθύνες της κυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-ΑΝ.ΕΛ. είναι τεράστιες για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, ιδιαίτερα για την υπονόμευση του δικαιώματος στην ελεύθερη πολιτική και συνδικαλιστική δράση. Όλα τα εμπλεκόμενα μέρη στο θέμα του γηπέδου έχουν υποχρέωση να καταδικάσουν αυτά τα συνεχιζόμενα περιστατικά.». Αυτό είναι το δικό μας το ψήφισμα και το θέτουμε σε ψηφοφορία.

Γιάννης Κολμανιώτης(ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος): Θα μιλήσω για την ουσία του θέματος. Δεν θέλω να μπω στα παρελκόμενα. Εδώ έχουμε να κάνουμε με το εξής, κατ’ αρχήν: Είναι εντελώς διαφορετικό, αυτό το οποίο κάνει ή σκέφτεται ο μέσος φίλαθλος της Α.Ε.Κ., και είναι εντελώς διαφορετικό αυτό το οποίο έχει επιβληθεί από ανθρώπους στη Φιλαδέλφεια. Δεν μπορούμε να πούμε ότι αυτό είναι επιλογή φιλάθλων της Α.Ε.Κ. . Είναι επιλογή συγκεκριμένων ατόμων «Χούλιγκανς», που πολύ καλά είδαμε τι κάνανε και πώς κάνανε το Σάββατο.

Το δεύτερο: Πραγματικά, υπάρχει ένα πρόβλημα και το ξέρουμε όλοι. Το να πεις τη γνώμη σου πάνω στο θέμα του γηπέδου. Όποιος έχει μια αντίθετη άποψη, δεν μπορεί να την εκφέρει ή την εκφέρει με φόβο ψυχής. Όποιος θεωρεί ότι αυτό το πράγμα δεν γίνεται, πιστεύω ότι λέει ψέματα. Βγείτε και πείτε ότι εγώ έχω μια αντίρρηση, μια οποιαδήποτε μικρή αντίρρηση για το γήπεδο. Θα σας φάνε! Δεν μπορείς να μιλήσεις, δηλαδή, για να πεις την άποψή σου, όπως π.χ., μεθαύριο θα μιλήσουμε για το θέμα αυτού του οικοπέδου. Μπορούμε αύριο να βγούμε και να κάνουμε μια συγκέντρωση στη Νέα Ιωνία, με μια ομιλία και να πει ο άλλος τις απόψεις του. Δεν θα φοβηθεί κανέναν. Εάν, όμως, βγεις στη Νέα Ιωνία, να κάνεις μια εκδήλωση για το αν είσαι υπέρ ή κατά του γηπέδου της Α.Ε.Κ., θα φας ξύλο αν έχεις διαφορετική άποψη. Δεν είναι, λοιπόν, όλα τα πράγματα ίδια.

Τρίτον: Λύθηκε το ζήτημα της Φιλαδέλφειας, το οποίο μέχρι τώρα υπήρχε. Υπήρχε μια δικαιολογία, ότι αυτό προσθέτει εμπόδια. Αυτή τη στιγμή με νόμο, πήγε κάπου αλλού. Δεν είναι πια στα χέρια του Βασιλόπουλου, να πει ναι ή όχι αν θα γίνει το γήπεδο. Γιατί συνεχίζεται, λοιπόν, αυτή η κατάσταση;

Και εν πάση περιπτώσει, το τελευταίο γεγονός, γιατί πολλοί δεν πιστεύουν, έγινε μια εκδήλωση από μία πολιτική κίνηση, κλειστή, μέσα σε μία αίθουσα, και είπαν να πούνε τις απόψεις τους. Σπάσανε το κτήριο! Και οι άνθρωποι έπαιρναν τηλέφωνα και ζητούσαν συμπαράσταση για να μπορέσουνε να φύγουνε από την εκδήλωση. Όλα αυτά θα πούμε ότι δεν συμβαίνουνε; Θα κλείσουμε τα μάτια μας και θα πούμε δεν είναι δικό μας θέμα; Θα πούμε ότι αυτό το πράγμα μπορεί να το λύσει ο Τόσκας;

Υπάρχει πρόβλημα σήμερα στη Φιλαδέλφεια. Πρέπει να σπάσει αυτό. Πρέπει να τελειώσει. Και πρέπει να το καταλάβει κι ο ίδιος ο φίλαθλος της Α.Ε.Κ. ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση. Ξεπεράστηκε το ζήτημα αν θα κάνουμε γήπεδο ή δεν θα κάνουμε. Λύθηκε αυτό.

Ξενοφών Κυριακόπουλος(δημοτικός σύμβουλος «ΕΝΟΤΗΤΑ»): Αγαπητοί συνάδελφοι, αν δεν με απατά η μνήμη, πριν από έναν μήνα είχαμε την ίδια συζήτηση. Πήραμε ένα ψήφισμα όλοι μαζί, μάλιστα, την πρόταση της «Λαϊκής Συσπείρωσης», που λέει ότι ο οποιοσδήποτε μπορεί να εκφράζεται όπως θέλει και κατοχυρώσαμε κατά κάποιον τρόπο, έστω μία άποψη, ότι έχει ο καθένας δικαίωμα να εκφράζεται ελεύθερα και να εκφέρει τη γνώμη του οπουδήποτε. Προς τι τώρα αυτή η καινούργια συζήτηση; Προς τι δηλαδή; Δεν είδατε τι έγινε προχθές στον τελικό του κυπέλου; Δηλαδή, είναι κάποιοι «χούλιγκανς». Κι εγώ είμαι υπέρ του γηπέδου. Έχω βγει ποτέ να εμποδίσω κανέναν; Έχω χρησιμοποιήσει βία; Δηλαδή, να πάρουμε τώρα μια απόφαση για σαράντα άτομα, που είναι ευθύνη της Αστυνομίας; Τι κάνουμε; Δεν έχουμε πάρει μια απόφαση; Όποτε, δηλαδή, γίνεται μια εκδήλωση, κάνει ο Δήμος ή ο οποιοσδήποτε, εμείς πρέπει να συζητάμε το ίδιο θέμα συνέχεια;

Τσουκαλάς: Η κυβέρνηση είναι με τους επιχειρηματίες.

Κυριακόπουλος: Άλλο οι επιχειρηματίες και άλλο οι 50 και εκατό αλήτες, που μπαίνουν και στα γήπεδα και δημιουργούνε θέματα και δεν μπορούν να ελεγχθούν από την Αστυνομία. Ό,τι ψήφισμα και να βγάλεις εσύ, ό,τι και να κάνεις, ό,τι συμπαράσταση και να κάνεις, και ο Δήμαρχος να πάει εκεί πέρα, άμα είναι 100 αυτοί οι αλήτες, και δεν ελεγχθούν από την Αστυνομία, θα δημιουργήσουν τα ίδια επεισόδια. Πες μου. Βγάλαμε ένα ψήφισμα. Καταδικάσαμε. Τι έγινε; Τελειώσανε τα επεισόδια; Τελειώσανε τα επεισόδια στα γήπεδα; Συγγνώμη, δέκα χρόνια λέμε τα ίδια πράγματα. Βγαίνει η Ε.Π.Ο., βγαίνει η Αρχή, βγαίνει η Αστυνομία, κάνει και παίρνει κάποια μέτρα και γίνονται πάλι τα ίδια. Όπως εμείς τώρα! Πριν από έναν μήνα δεν κάναμε ένα ψήφισμα; Το ίδιο πράγμα δεν είπαμε; Με πρόταση από τη «Λαϊκή Συσπείρωση». Εγώ αρνούμαι να συμμετέχω πάλι στην ίδια διαδικασία. Ευχαριστώ πάρα πολύ.

Γκότσης: Για να καταλάβουμε. Γιατί νομίζω ότι δεν μπαίνουμε στην ουσία. Βγάλαμε ένα ψήφισμα, περίπου αυτό που διάβασε ο συνάδελφος ο Τσουκαλάς, πριν από λίγο. Ο Δήμος εκεί αποφάσισε ότι για να μπορέσει να λειτουργήσει, να μπορέσει να σπάσει αυτή την ιστορία, να κάνει μία συγκέντρωση. Όχι για το γήπεδο, για το να υπάρχει Δημοκρατία στην πόλη. Να μπορεί να λειτουργήσουν. Αυτό είναι.

Κυριακόπουλος: Αυτό ψηφίσαμε.

Τσουκαλάς: Όχι, όχι, όχι.

Γκότσης: Δεν ψηφίσαμε…

Κυριακόπουλος: Δεν ψηφίσαμε για το γήπεδο. Ψηφίσαμε να μπορεί ο καθένας να μιλάει.

Γκότσης: Τώρα είναι ένα συγκεκριμένο γεγονός. Και βγαίνει με μια πρόταση ο συνάδελφος ο Αβακουμίδης και λέει: σαν Δήμος, να πούμε στους δημότες μας, πηγαίνετε, στηρίξτε αυτή την ενέργεια του Δήμου. Είναι μια ενέργεια αλληλεγγύης. Δεν θα πάει να πλακωθεί. Και όσο πιο μαζική είναι, τόσο πιο γρήγορα θα λυθούν κι αυτά τα προβλήματα που υπάρχουν.

Χρήστος Αναμουρλόγλου(πρόεδρος δημ. Συμβουλίου): Και, κυρίως, από τη στιγμή που ανέλαβε κάποιος σύμβουλος, έχει δικαίωμα, αφού κρίνει ότι θέλει να φέρει αυτό το ζήτημα, να το φέρει, και έχουμε υποχρέωση να το θέσουμε ενώπιον του Συμβουλίου.

Φώτης Τσομπάνογλου(Αντιδήμαρχος Οικονομικών): Την προηγούμενη φορά το είχα θέσει και είπα ότι πολύ γρήγορα θα έρθει και η δικιά μας η σειρά. Το γήπεδο είναι πιο κοντά στη Νέα Ιωνία απ’ ό,τι είναι στη Φιλαδέλφεια. Οι επιπτώσεις που θα δημιουργήσει στη δικιά μας πόλη -είτε καλώς, είτε κακώς- είναι πολύ περισσότερες απ’ ό,τι θα έχει ο τελευταίος Φιλαδελφειώτης και κάτοικος της Νέας Χαλκηδόνας, άρα, λοιπόν, πολύ σύντομα θα κληθούμε κι εμείς να πάρουμε κάποιες αποφάσεις εδώ μέσα, που μπορεί να είναι δυσάρεστες και να μην αρέσουν σε κάποιους. Άρα, λοιπόν, διασφαλίζοντας τη Δημοκρατία και στον διπλανό Δήμο, πιστεύω ότι διασφαλίζουμε και στον δικό μας. Και σας το λέει ένας άνθρωπος, που παραλίγο να φάει ξύλο, τα Φώτα, πρόπερσι στη γιορτή του, που τρώγανε γριές ξύλο, εκεί πέρα, μέσα στο Άλσος της Φιλαδέλφειας, ένας άνθρωπος που πήγε στο Ζάππειο και σηκώθηκε και εξέφρασε άλλη άποψη. Εγώ, πήγα στο Ζάππειο στη συνέντευξή του, όταν είχε κάνει ο Άρης Βασιλόπουλος και εξέφρασα άλλη άποψη, και είπα ότι θα πρέπει να ‘ρθείτε και να μιλήσετε και με τον Δήμο Νέας Ιωνίας, ο οποίος είναι άμεσα εμπλεκόμενος και στα κυκλοφοριακά, και στα συγκοινωνιακά και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι στη Νέα Ιωνία. Και η οδός Παπαναστασίου είναι Νέα Ιωνία. Λοιπόν, εγώ πιστεύω ότι πρέπει να πάρουμε ένα ψήφισμα και να συμπαρασταθούμε σ’ αυτό, γιατί διασφαλίζοντας, όταν καίγεται το σπίτι του διπλανού, έρχεται και η ώρα η δικιά μας. Ευχαριστώ πάρα πολύ.

Αριστείδης Χατζησαββίδης(δημοτικός σύμβουλος «ΕΛΠΙΔΑ»): Εγώ θεωρώ ότι πήραμε την προηγουμένη στο Δημοτικό Συμβούλιο μια απόφαση, που η πλειοψηφία προσχώρησε στο ψήφισμα του κ. Τσουκαλά, και νομίζω πως μιλούσε για Δημοκρατία. Ο κ. Μανούρης ανέπτυξε τη μια πλευρά. Ο κ. Μανούρης αναφέρθηκε και στο παρελθόν, και εκεί δεν ήταν μόνο οι Πλατείες, ήταν και όποιες συγκεντρώσεις γινόντανε, που πήγαιναν και προβοκάρανε. Το πρόβλημα δεν μπορεί να περιοριστεί. Είναι λάθος που το προσανατολίζουμε στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Το πρόβλημα είναι κρατικό. Προχθές, πριν γίνει ο αγώνας του Π.Α.Ο.Κ. με την Α.Ε.Κ., στον Βόλο, πήγαν στο νοσοκομείο 60 άνθρωποι. Πριν γίνει, προχθές γινότανε το άλλο άθλημα, ο Π.Α.Ο.Κ. με τον Ολυμπιακό, και σκοτωθήκανε. Η Αγγλία τον «χουλιγκανισμό» τον αντιμετώπισε. Το Κράτος αυτό θα αντιμετωπίσει αυτόν τον «χουλιγκανισμό»; Εκεί είναι το ζήτημα. Αν μπούμε εμείς στη διαδικασία την Αυτοδιοικητική και συγκρουστούμε, θα έχουμε τα ίδια προβλήματα. Το ψήφισμα πρέπει να απευθύνεται στην κυβέρνηση, να αναλάβει τις ευθύνες της.

Φιλίππα Αθυμαρίτου(δημοτική σύμβουλος «ΕΝΟΤΗΤΑ»): Η συγκεκριμένη;

Χατζησαββίδης: Όλες οι κυβερνήσεις. Και η συγκεκριμένη. Βεβαίως. Δεν θα πάρουν άλλοι αποφάσεις. Η συγκεκριμένη. Έτσι πρέπει να είναι. Είναι λάθος να μπαίνουμε σε μια τέτοια διεργασία, εμείς, κατά τη γνώμη μου.

Μανούρης: Συγγνώμη Άρη, δεν υπάρχει τοπική Δημοκρατία. Είναι λάθος. Αυτό που λέει ο κόσμος; Τοπική Δημοκρατία; Ο Δήμος μας Δημοκρατία, ο άλλος Δήμος Δημοκρατία, να ενώσουμε τις Δημοκρατίες; Τι είναι αυτά;

Όλγα Κατημερτζή(δημοτική σύμβουλος «ΕΝΟΤΗΤΑ»): Αυτή τη στιγμή, τουλάχιστον όσον αφορά τα δημοκρατικά (έτσι όπως τα έχουμε μάθει) δικαιώματα, στη χώρα υπάρχουν. Εκεί που δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή είναι στη Φιλαδέλφεια. Θα πω και για το παρελθόν. Μη στεναχωριέστε. Λοιπόν, στην περασμένη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, οι συνάδελφοι της αντιπολίτευσης λέγανε να εφαρμοστεί ο νόμος. Και ο Βασιλόπουλος επικαλείτο κάποιους νόμους. Βλέπετε ότι εντέλει για να υλοποιηθεί η απόφαση έτσι όπως είναι, χρειάστηκε νομοθετική ρύθμιση, νομοθετική πρωτοβουλία. Άρα, οι νόμοι, ο Βασιλόπουλος είχε δίκιο, ότι στο συγκεκριμένο ζήτημα δεν υπήρχαν οι προδιαγραφές. Και αναγκάστηκε η κυβέρνηση να φέρει νομοθετική πρωτοβουλία για να καλύπτει και αυτό. Κριτική μπορεί να γίνει. Σωστά ή λάθος, καλώς ή κακώς, είναι άλλο θέμα, αλλά αποδεικνύεται ότι δεν ήταν ξεκάθαρο με τους νόμους του Κράτους ότι ο Βασιλόπουλος έπρεπε να δώσει το υψόμετρο. Δεν έπρεπε να το δώσει. Μπορούσε να μη το δώσει. Άρα, το κάλυψε εκεί η νομοθεσία. Γι’ αυτό να ‘μαστε, έτσι να επανερχόμαστε δηλαδή, λίγο να θυμόμαστε. Όσον αφορά το παρελθόν: στην πόλη μας…

Τσουκαλάς: Αυτό ήταν πολύ «δημοκρατικό». Η πεμπτουσία της Δημοκρατίας.

Κατημερτζή: Όχι, λέω ότι για μένα κακώς το επιτρέψανε. Να παραβεί τους νόμους. Κακώς έγινε η νομοθετική πρωτοβουλία. Κακώς. Αυτό το λέω. Λοιπόν, αλλά λέω ότι αυτό είναι θέμα κρίσης του καθενός. Από εκεί και πέρα, να μιλήσουμε για την πόλη μας και το παρελθόν. Τι έγινε στην πόλη μας, δηλαδή, και προβοκάραμε και κάναμε; Γιατί ήμουνα, ας υποθέσουμε, πρωταγωνιστής. Δύο υποθέσεις έγιναν. Η μία ήτανε που εγώ αρνήθηκα να κάτσω στο ίδιο τραπέζι με την κ. Ξενογιαννακοπούλου σε έναν χορό, χωρίς να την προσβάλω. Μάλιστα, δεν ανταλλάξαμε ούτε μία κουβέντα. Απλώς δεν πήγα να κάτσω στο τραπέζι της.

Λαζαρίδης(δημοτικός σύμβουλος «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ»): Όλγα, δεν είπαμε γι’ αυτό.

Κατημερτζή: Εδώ είπαμε, για την πόλη. Εδώ.

Μανούρης: Δεν μιλάμε για την πόλη. Είπε με σαφήνεια ο κ. Λαζαρίδης για άλλα πράγματα. Είπαμε για την κ. Ξενογιαννακοπούλου και για σένα που δεν χορέψατε μαζί; Πλάκα μας κάνεις;

Λαζαρίδης: Κύριε Μανούρη με συγχωρείτε. Για την κ. Κατημερτζή, για την αποκατάσταση της αλήθειας είπα…

Κατημερτζή: Τι είπες;

Λαζαρίδης: …ότι εδώ στο Δημοτικό Συμβούλιο, όταν είχε έρθει ο κ. Ξινίδης(πρώην γραμματέας ΠΑΣΟΚ), μου έλεγες εδώ έξω, και το κατήγγειλα στο Δ.Σ., ότι: «Ποιος είναι αυτός ο Ξινίδης, που τολμάει να ‘ρθεί στην πόλη μας. Εγώ πρώτη θα τον πετροβολήσω.». Το είπα εδώ στο Συμβούλιο και δεν το αμφισβήτησες.

Κατημερτζή: Δεν έκανα τα λόγια μου πράξεις. Δεν πήγα να πετροβολήσω κανέναν.

Λαζαρίδης: Το είπες, όμως.

Κατημερτζή: Το μοναδικό που έκανα ήταν αυτό. Ότι εγώ δεν πήγα να κάτσω στο ίδιο τραπέζι. Τελείωσε αυτό. Λοιπόν, από ‘κει και πέρα, το να λειτουργεί μια πόλη με Δημοκρατία, είναι απαραίτητο. Και νομίζω πως κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, επειδή το ψηφίσαμε πριν έναν μήνα, λοιπόν, κι επειδή πριν πενήντα χρόνια πάλευαν για το ίδιο ζήτημα, για το ίδιο παλεύουμε και σήμερα. Πριν από πενήντα χρόνια έλεγαν για Δημοκρατία, για Δημοκρατία λέμε ακόμα. Και θα το πούμε όσες φορές κι αν χρειαστεί και όσες φορές αν υποχρεωθούμε να πάρουμε αποφάσεις και ψηφίσματα. Η συμμετοχή μας, λοιπόν, στη συγκέντρωση που κάνει ο Δήμος της Φιλαδέλφειας, ανεξάρτητα ότι πρέπει να επιτρέπεται στον καθένα να λέει τη γνώμη του, νομίζω ότι είναι απαραίτητο. Και γι’ αυτό συμφωνώ, συμφωνούμε όπως είπε κι ο Δήμαρχος, με το ψήφισμα που έφερε ο κ. Αβακουμίδης, και πιστεύουμε ότι πρέπει να είμαστε στη συγκέντρωση της Φιλαδέλφειας, γιατί προστατεύουμε και την πόλη μας, και όλους τους άλλους Δήμους, και τις άλλες πόλεις, γιατί δεν μπορεί να επικρατεί σε κάθε πόλη ο ισχυρότερος, ή τουλάχιστον ο τραμπούκος ή αυτός που έχει ένα στιλέτο. Πρέπει να μπορούν να λειτουργούν όλοι, κάτω από τις ίδιες συνθήκες.

Αβακουμίδης: Να ξεκινήσω από τον κ. Κυριακόπουλο. Κύριε Κυριακόπουλε, το πρόβλημα στη Νέα Φιλαδέλφεια λύθηκε; Ένα είναι αυτό. Δεύτερον: την πρόσκληση για να παρασταθεί στην εκδήλωση του την έχει απευθύνει του Δημάρχου ο ίδιος ο Δήμαρχος. Δηλαδή, αυτό που έκανα σήμερα εγώ, έπρεπε κανονικά να το έχει προλάβει η δημοτική αρχή. Θα έπρεπε να το έχει κάνει η δημοτική αρχή κύριε Κυριακόπουλε. Μισό λεπτό. Να τα πιάσουμε ένα προς ένα. Εγώ, ήμουν παρών στην πολιτική εκδήλωση της ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α στη Ν.Φιλαδέλφεια.  Ήμουνα παρών απ’ έξω, και απ’ έξω ήμασταν καμιά τριανταριά άνθρωποι, που δεν προλάβαμε να μπούμε, επικρατούσε φόβος και τρόμος.

Κυριακόπουλος: Τηλεφωνήσατε στην Αστυνομία;

Αβακουμίδης: Ήμουνα, μάλιστα, μαζί με τον κ. Παπαδάκη, τον γνωστό δικηγόρο της ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α., που είναι και πολιτική αγωγή στη δίκη της «Χρυσής Αυγής». Ήμασταν μαζί. Ήταν φόβος και τρόμος. Όταν μπόρεσαν οι άνθρωποι να αποχωρήσουν, όταν τελείωσε η εκδήλωση, αποχώρησαν συνοδεία των Μ.Α.Τ., και, μάλιστα, αν δεν υπήρχαν τα Μ.Α.Τ. θα υπήρχε αιματοχυσία! Και δέχτηκε επίθεση η πορεία, στην οποία επίθεση τραυματίστηκε και γυναίκα δημοτική σύμβουλος της Νέας Φιλαδέλφειας. Όχι μόνο αυτό. Και μετά, σε όλα τα στενά της πόλης, για να αποκτήσετε μια εικόνα, γιατί αρκετοί και αρκετές δεν την έχετε, υπήρχαν ομάδες ανά πέντε, μέσα σε όλα τα στενά (γύριζαν άνθρωποι της δημοτικής αρχής και το επιβεβαίωσαν), που περίμεναν. Λοιπόν, αυτά είναι τρομερά πράγματα κ. Κυριακόπουλε. Και θα περάσει και ένας μήνας, και δύο, και θα φέρουμε και χίλια ψηφίσματα, αλλά το σημαντικό δεν είναι το ψήφισμα. Το σημαντικό είναι η σωματική μας παρουσία. Αυτό που είπε ο Δήμαρχος. Να είμαστε παρόντες εκεί. Αυτό είναι το πιο σημαντικό και το κρίσιμο.

Τσουκαλάς: Αυτούς εδώ πέρα, αυτούς που ονομάζεις, αυτούς, τους έχει ενοχλήσει ποτέ η Αστυνομία; Κλέφτες και Αστυνόμους δεν παίζουν; Γιατί δεν πάει η Αστυνομία να τους τσακίσει;

Αβακουμίδης: Χωρίς να θέλω να έρθω σε αντιπαράθεση με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», κύριοι συνάδελφοι να σημειώσω τα εξής: Τα τελευταία χρόνια, εμπειρικά θα το πω αυτό, οι σφοδρότερες κοινωνικές συγκρούσεις δεν έχουν σημειωθεί στο πεδίο τον εργασιακό, αλλά στο πεδίο αυτό που ονομάζεται «κοινά αγαθά». Να θυμίσω τη Χαλκιδική; Να θυμίσω τώρα τη Νέα Φιλαδέλφεια; Έχετε κάποιο αντιπαράδειγμα από το πεδίο τον εργασιακό, που να έχει σημειωθεί με τέτοια σφοδρότητα κοινωνική σύγκρουση κ. Τσουκαλά; Δεν υπάρχει, πολύ απλά. Δεν υπάρχει. Δεν το λέω αυτό επειδή χαίρομαι, ούτε το επικροτώ, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα.

Και θέλω να πω το εξής προς τον κ. Μανούρη: Εγώ θεωρώ ότι η τοποθέτησή του, πολιτικά, εντάξει, εκφέρθηκε δημόσια, θα την κρίνουμε, κρίνεται πολιτικά η δημόσια τοποθέτηση, και, μάλιστα, ενός ανθρώπου, που ζει στη Νέα Φιλαδέλφεια. Αλλά θέλω εδώ να πω το εξής: Ναι, κύριε Μανούρη, υπάρχουν δύο είδη βίας για κάποιους από μας. Υπάρχει το πρώτο είδος βίας, που ονομάζεται λαϊκή αντιβία, όπως αυτή εμφανίστηκε όχι μόνο στο Σύνταγμα, αλλά στην Πλατεία «Ταχρίρ» στην Αίγυπτο, των «Occupy» στο Πάρκο «Ζουκότι» στη Νέα Υόρκη, στις συγκεντρώσεις των «Nuit Debout» στο Παρίσι. Αυτό έχει ονομασία στην Πολιτική Επιστήμη. Είναι λαϊκή αντιβία. Και με αυτή τη μορφή «βίας» κάποιοι τοποθετούμαστε πολιτικά, και την κατανοούμε. Την κατανοούμε, δεν μας φαίνεται ακατανόητη. Η άλλη, όμως, η φασίζουσα προβοκατόρικη, μαφιόζικη βία των οπαδικών στρατών, είναι άλλο είδος βίας, το οποίο το καταδικάζουμε. Εγώ, τουλάχιστον, προσωπικά το καταδικάζω. Ουδεμία σχέση έχει με τη λαϊκή αντιβία, με τη λαϊκή κοινωνική αντιβία.

Μανούρης: Δηλαδή, η μία βία είναι καλή.

Αναμουρλόγλου: Ωραία, λοιπόν, είμαστε 30 παρόντες.

Δέσποινα Θωμαΐδου(επικεφαλής «ΔΥΝΑΜΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ»): Μπορώ να προτείνω κάτι; Επειδή δεν μίλησα.

Αναμουρλόγλου: Ναι, έπρεπε να μιλήσετε πριν κλείσει ο εισηγητής. Θέλετε να πείτε κάτι σύντομα;

Θωμαΐδου: Μόνο μία πρόταση: μπορούμε να πούμε να μας εκπροσωπήσει ο κ. Δήμαρχος. Να πάει ο κ. Δήμαρχος ως εκπρόσωπος όλου του Δημοτικού Συμβουλίου και να παραστεί…

Αναμουρλόγλου: Να φάει ξύλο αυτός, ε;

Θωμαΐδου: Δεν λέω κάτι τέτοιο, αλλά μπορεί να μας εκπροσωπήσει.

Αναμουρλόγλου: Θα μας εκπροσωπήσει ούτως ή άλλως και όσοι από μας θέλουνε. Επί του ψηφίσματος του κ. Αβακουμίδη, καθώς κατατέθηκε.

Κατόπιν λοιπόν των παραπάνω τοποθετήσεων των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων και άλλων δημοτικών συμβούλων, καθώς και των διαλόγων που έγιναν μεταξύ τους, το συγκεκριμένο ψήφισμα εγκρίθηκε με 18 ψήφους υπέρ. Επίσης, 7 δημοτικοί σύμβουλοι δήλωσαν παρών (Μανούρης, Βλάχος, Λαζαρίδης, Παπαμαργαρίτης, Χριστοδούλου, Χατζησαββίδης, Καρβουνιάρης), ενώ 5 δημοτικοί σύμβουλοι απείχαν της σχετικής ψηφοφορίας (Κυριακόπουλος, Θωμαΐδου, Γεωργιάδου, Τσουκαλάς, Χαμαλίδης).



Καταχωρήθηκε την: 15/05/2017
Newsletter
Θέλω να ενημερώνομαι
Διαγράψτε με
Η Πόλη μας
 
Οι σύλλογοι μας
 
Η ιστορία μας
 
Η Αγορά μας
 
Σας ενδιαφέρουν
 
Κέντ. Ενημ. Καταναλωτών
 
 
Copyright 2001-2006 IQ Επικοινωνίες
Συμβατότητα με τα πρότυπα:  Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!