IoniaNet  


Poll ID does not exist.
Για την σωστή ανάγνωση του website πρέπει να έχετε εγκατεστημένα στον υπολογιστή σας, τα παρακάτω προγράμματα.


ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ: «ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΤΕΧΝΗ», ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ κ. ΝΙΚΟΥ ΚΑΚΑΔΙΑΡΗ: «ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΟ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΤΕΧΝΗ» 
Τα νέα της πόλης μας

Ο κ. Νίκος Κακαδιάρης (δεύτερος από αριστερά)

 

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ: «ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΤΕΧΝΗ», ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ κ. ΝΙΚΟΥ ΚΑΚΑΔΙΑΡΗ: «ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΟ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΤΕΧΝΗ»

Την Πέμπτη (29/3) το απόγευμα, στον χώρο Πολιτικής και Πολιτισμού: «Ρήγας Βελεστινλής», στην Αθήνα, με αφορμή το βιβλίο του κ. Νίκου Κακαδιάρη: «Νεωτερικότητα και Μεταμοντέρνο στη βυζαντινή τέχνη», πραγματοποιήθηκε μια ενδιαφέρουσα εκδήλωση-παρουσίαση, που διοργάνωσαν οι Εναλλακτικές Εκδόσεις, με τίτλο: «Γεωπολιτική και Βυζαντινή Τέχνη».

Για το ιδιαίτερο αυτό θέμα μίλησαν: η συγγραφέας-μεταφράστρια κ. Ελένη Κεκροπούλου, η συγγραφέας κ. Μαρία Μαγγιώρου, ο Καθηγητής Γεωπολιτικής Ε.Κ.Π.Α. κ. Ιωάννης Μάζης, καθώς και ο συγγραφέας κ. Νίκος Κακαδιάρης, με την ομιλία του οποίου ολοκληρώθηκε η εκδήλωση.

Μάλιστα, ο κ. Νίκος Κακαδιάρης, μιλώντας για το βιβλίο του, είπε μεταξύ άλλων πως: «Μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα εύκολο το βιβλίο αυτό, ωστόσο, όμως, είναι ένα βιβλίο, το οποίο θα ήθελα να διαβάσω, γι’ αυτό το έγραψα κατά τον τρόπο ενός αναγνώστη, που αναζητάει διάφορα πράγματα σε ένα βιβλίο. Δηλαδή, να έχει μία σκέψη, η οποία, όμως, όταν διαβάζεται, να έχει όλα τα χαρακτηριστικά, τα οποία μας γεμίζουν ηδονή στη ροή της ανάγνωσης. Να έχει μια λογοτεχνική υφή, να έχει την έρευνα, να έχει όλα τα στοιχεία, διαρθρωμένα έτσι ώστε να μπορεί να τα παρακολουθήσει ο αναγνώστης. Και πέρα από το ότι θα μάθει ορισμένα πράγματα, να μπορέσει να ευχαριστηθεί και την ανάγνωση.».

Συνεχίζοντας, ο κ. Κακαδιάρης επισήμανε πως: «Σ’ αυτό, λοιπόν, το βιβλίο υπάρχει στα περιεχόμενα μία σειρά διαφόρων όρων, που αναφέρονται στα κεφάλαια. Και το κάθε κεφάλαιο διαβάζεται -μπορώ να πω- αυτοτελώς, με την έννοια ότι επειδή υπάρχουν όροι, βάζει τον αναγνώστη και να σκεφτεί και να το χαρεί, βέβαια. Μπορεί κάθε μέρα να διαβάζει και ένα κεφάλαιο, ανεξάρτητα, και να έχει -τουλάχιστον- αποκομίσει στη διάστασή του ένα ολοκληρωμένο βιβλίο, με την έννοια ακριβώς του κτηρίου, όπου ανεβαίνεις σε κάθε ένα διαμέρισμα και κοιτάζεις τριγύρω σου, μελετάς τη διαφορετικότητά του. Και σιγά-σιγά, ανεβαίνοντας, παίρνεις μια ευχαρίστηση, γιατί έχεις καταλάβει όλο το κτήριο, έχεις καταλάβει το πώς ο αρχιτέκτονας και οι μηχανικοί κατόρθωσαν να χτίσουν αυτό το αντικείμενο, που μπορεί και να δεχτεί κατοίκους μέσα και να μπορεί να διακοσμηθεί και με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του καθενός, αλλά και το ίδιο σαν αντικείμενο έχει τα χαρακτηριστικά της ομορφιάς, που του προσέδωσε ο δημιουργός.».

Ακόμη, ο κ. Κακαδιάρης διευκρίνισε πως: «Πρέπει να καταλάβουμε ότι η εποχή που αναφέρεται σαν Βυζαντινή Αυτοκρατορία, Βυζαντινός Πολιτισμός, είναι μία μετεξέλιξη πολιτισμική της αρχαίας ελληνικής παράδοσης και του Πολιτισμού.», προσθέτοντας πως: «Εδώ, θα δείτε ότι όλες οι μορφές έχουν μια αναφορά και μια συνεκτικότητα, και, κυρίως, προς το ανθρώπινο στοιχείο. Οι αρχαίοι είχανε σαν ένα σχήμα την οριζόντιο και την κάθετο, τον ορθό Λόγο, όπως λέμε συνήθως. Και μέσα από εκεί πέρα δημιούργησαν έναν ρεαλισμό είτε σαν γλυπτική, είτε σαν ζωγραφική των αγγείων, είτε παραπέρα σαν επίδραση πάνω στη Ζωγραφική των χρωμάτων, που είναι καταπληκτική ζωγραφική, που συγκρίνεται με τους μεγαλύτερους σημερινούς ζωγράφους. Στην πορεία των αιώνων, μέσα από διάφορες ιστορικές περιπέτειες, γιατί το Βυζάντιο δεν είχε μια ευθύγραμμη πορεία, αλλά ήταν ένα μεταλλασσόμενο σχήμα, το οποίο επηρεάζονταν κάθε φορά από τις ιστορικές συγκυρίες. Όχι μόνον έκλεισε έναν κύκλο ιστορικό, αλλά η διάστασή του ήταν τέτοια, ώστε να έχει και επιρροή στη συνέχεια. Υπάρχει η Μεταβυζαντινή Τέχνη, η οποία είναι συνέχεια της «Παλαιολόγειας» περιόδου, αλλά φτάνει μέχρι τον δικό μας τον ζωγράφο, τον Θεόφιλο, ο οποίος είναι ένας μεταβυζαντινός, που μέσα από τη λαϊκή του ζωγραφική έχει την ανάμνηση του Βυζαντίου.», κι ακόμη, συμπληρωματικά, επισήμανε πως: «Υπάρχουν, βέβαια, και οι επίγονοι, όπως είναι ο Κόντογλου και ο Παρθένης, οι οποίοι μπορεί εξωτερικά να δείχνουν και μια εικονογραφική προσέγγιση, όμως υπάρχουν και οι άλλοι∙ υπάρχει και ο Μόραλης, ο οποίος έχει μια θρησκευτικότητα προς το ανθρώπινο σώμα, υπάρχει και ο Εγγονόπουλος, ο οποίος συναντάται με την πνευματικότητα του Βυζαντίου μέσα από τον σουρεαλιστικό χαρακτήρα, γιατί περιγράφει το απερίγραπτο και εκεί δίνει και μία διάσταση εξωπραγματική.».

Επίσης, ο κ. Κακαδιάρης, ολοκληρώνοντας την ομιλία του, τόνισε μεταξύ άλλων πως: «Το βιβλίο δεν εξαντλείται σε περιγραφές. Το βιβλίο διαβάζεται και μέσα από τις πολλές εικόνες, που έχουν έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα. Δηλαδή, αυτά τα οποία γράφω αναφέρονται με διάφορους αριθμούς και τις εικόνες. Και εκεί θα μπορέσει ο αναγνώστης, χωρίς να κουράζεται, να πιστοποιήσει ότι το κείμενο έχει μια καλή σχέση με την εικόνα.».

Αξίζει να σημειωθεί πως στο βιβλίο του κ. Νίκος Κακαδιάρη, με τίτλο: «Νεωτερικότητα & Μεταμοντέρνο στη βυζαντινή τέχνη», που κυκλοφορεί από τις Εναλλακτικές Εκδόσεις, εξυψώνεται η Βυζαντινή Ζωγραφική στον χώρο της υψηλής Τέχνης κι εξαγνίζεται η γνώση ως πεποίθηση ότι δεν αποτελεί χώρο μιας τυποποιημένης αγιογραφίας, αλλά είναι η εξελικτική πορεία της ελληνικής Ζωγραφικής. Επίσης, στις σελίδες του σημαντικού αυτού βιβλίου εξετάζονται οι συνθήκες και το υπόβαθρο που αναπτύχθηκαν οι εκφάνσεις της συγκεκριμένης μορφής Τέχνης και δίνεται στον αναγνώστη η πολλαπλότητα των παραμέτρων αυτής, στη βαθύτερη κατανόησή της.

 

Παναγιώτα Σούγια

 



Καταχωρήθηκε την: 15/04/2018
Newsletter
Θέλω να ενημερώνομαι
Διαγράψτε με
Η Πόλη μας
 
Οι σύλλογοι μας
 
Η ιστορία μας
 
Η Αγορά μας
 
Σας ενδιαφέρουν
 
Κέντ. Ενημ. Καταναλωτών
 
 
Copyright 2001-2006 IQ Επικοινωνίες
Συμβατότητα με τα πρότυπα:  Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!